Foto van mijn Seiko 7005 - 8050

Een tijdje geleden meldde ik het al: ik was op zoek naar een 7005 -8050(52). Ik heb 'm gevonden in Hongkong bij Noah Fuller (voor velen hier een bekende naam). Niet te duur, maar goekoper zal altijd wel mogelijk zijn.

Het horloge is binnen. En is in verrassend goede staat. Loopt goed, glas is bijna krasvrij, kast is gebruikt maar niet gehavend. Alleen… de ‘bezel’ is in slechte staat, met scherpe randen.

Het horloge is van december 1969. En als je kijkt naar de vorm van de kast, kun je je wel indenken waar Seiko de inspiratie voor de Samurai vandaan heeft gehaald!

En kijk eens naar de urenaanduidingen: wat is daar mee gebeurd?

Menno

Nog best een mooi exemplaar, voor de bezel kun je Robbie misschien vragen.
Ik verwacht de mijne binnenkort terug van Richard, ben benieuwd wat hij er van heeft kunnen maken.

mvg, Frans

Rob heeft een bezel voor me besteld en dan gaat 'ie direct door naar Richard!

Menno

Ik vind ze toch wel leuk hoor, die oude duikers! Gefeliciteerd(tu)

Wat bedoel je met de urenaanduidingen? Bedoel je dat het metalen randje om de lichtstof iets verweerd lijkt?

Dat lijkt me een strak plan, Menno! (tu)
Dit is inderdaad een schitterend model van Seiko. Ik ben dan ook reuze benieuwd naar het resultaat als-ie terugkomt van Richard!! X(

Nee, ik bedoel die knalgroene uuraanduiders. Rob en ik hebben er al over gemaild. Het lijkt er op dat iemand de lumen uit de kaders heeft gekrabt (?).

Zeg het maar!

Menno

Mischien leuk om ook een andere uitvoering te laten zien.

Ik heb deze voor restauratie, zelfde kast, andere wijzers en plaat.

Hij loopt niet,

OK, nu snap ik het(tu)