Afgelopen vrijdag was het dan zover: het officiële #speedytuesday event in Bienne bij Omega. Opgezet samen met Fratello Watches. Het was een geweldige dag en we hebben gezamenlijk ervaren dat Omega echt hart heeft voor de Speedmaster-fans/Speedy Tuesday. Helaas waren er maar een beperkt aantal plaatsen, maar via het uitgebreide verslag kun je dag toch alsnog beleven:
Ik ben nog een leek in deze en zie alleen even de voordehand liggende verschillen.
Wat zou een wijze eerste aankoop zijn? Liefst een met het juiste verhaal
Een Speedy uit jouw geboortejaar levert je een hele mooie variant op met tritium. Potentieel mooie verkeluring van de markers dus. En Speedmasters uit die periode zijn nog voor redelijk geld verkrijgbaar.
Nieuw? Niet zo moeilijk: gewoon de beste deal opsnorren en kopen. Geen risico’s? Dan een Authorized dealer (bijv. Ace in A’dam). Durf je wat meer? Dan nieuw bij een grijze handelaar of op dit forum kopen.
Vintage?
Hiervoor raad ik je aan om eerst eens de welbekende guides en websites door te nemen. Dan kun je op basis van je budget en wensen een weloverwogen keus maken:
Op zich relatief goedkoop in de wereld van chronografen van de topmerken. Vergeet niet dat een nieuwe Speedy nog steeds relatief goedkoop is vergeleken met Rolex, Breitling of IWC chronograaf. Tel hier de historie en makkelijke servicebeurten bij op en dan valt het eigenlijk best mee… Ok het is geen automatisch horloge, maar ik heb daar absoluut geen problemen mee. Opwinden is juist wel leuk IMHO.