Korte vraag deze ijzige maar fijne maandagmorgen; een tijdje terug (aantal maanden?) stond er in een blauwe gedeelte een King Seiko met rode plaat te koop (SPB287J1). In die advertentie stond een foto naast een 36mm Rolex DJ. Wie o wie was dat en zou je - als je die nog in het archief hebt - mij die foto willen sturen? Ik wil er graag nog eens naar turen alvorens een (online) knoop door te hakken.
Schitterende plaat zo. En heel wat présence de KS naast de grote R. Ik dacht dan ook dat dit de keuze per direct zou vergemakkelijken, maar in praktijk bemoeilijkt het alleen maar haha!
@MrMojo Jij hebt ze allebei in bezit gehad begrijp ik? Hoe is de Seiko in real life? Mooie tussenstap of de fondsen behouden onderweg naar de Dj?
De KS heb ik niet meer, de DJ nog wel. De Seiko is heerlijk afgewerkt en het uurwerk voldoet ook. De mijne liep af-fabriek al keurig. Ik vond het wel jammer dat de band geen fijnafstelling heeft. De kastvorm is w.m.b. de eyecatcher.
Ik geloof niet zo in een tussenstap bij horloges en zou zelf doorsparen voor een DJ als dat is wat je wilt. Anderzijds raak je een KS ook wel weer kwijt tegen die tijd. Rolex is wat zakkende qua prijzen, maar waar dat eindigt weet ik ook niet. Met beide horloges an sich is erg weinig mis.
Dat is ook hetgeen mij het meeste aantrekt. Ik was er verbaasd over toen ik je foto zag, hoezeer de Seiko - op dat vlak - zo op het oog niet echt onder lijkt te doen voor een Dj. Anders had ik ze waarschijnlijk nooit in één adem durven noemen.
Hier lees ik dan toch wel degelijk veel andere berichten over. Maar goed, het is ook een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk. Wel positief verrast dat de jouwe naar behoren z’n taak verrichtte.
Allicht mag de Ks op termijn dan blijven, wanneer ik besluit er als tussenstap voor te gaan. Ik ga de gedachten er in ieder geval nog eens uitgebreid over laten vloeien en wie weet heb ik geluk met de prijzen van Rolex als ik de komst daarvan door de aankoop van een KS nog even uitstel. In ieder geval bedankt voor je uitgebreide toelichting! Super!
Hij loopt uitstekend moet ik zeggen.
Om eerlijk te zijn is het gevoel van kwaliteit veel beter dan een DJ die ik eens had. (Dat was wel een vintage, dus dat is niet hetzelfde als een moderne)