Het schijnt dat de service van de Swatch groep adembenemend … SLECHT is.
In ieder geval zeer traag en onderdelen zijn duur. Dat is wat ik van juweliers heb begrepen toen ik mijn Omega voor reparatie wilde brengen. Door deze slechte service zit er in heel Zwolle bijv. geen 1 Omega dealer meer.
Maar kwaliteit leveren ze wel gezien dit de klok van Freek! Dus als je er op kunt wachten.
Freek, wat een adembenemend mooi horloge! Het ziet
er inderdaad weer als nieuw uit! (tu)(tu)
Toch heb ik een vraag. Waarom moet het een
halfjaar duren om dit horloge te laten face-liften
door Omega? Een halfjaar?!
Het heeft inderdaad idioot lang geduurd. Dit komt omdat er nogal wat mis ging bij de gerenomeerde juwelier waar ik het horloge heen bracht. Ik was overeengekomen dat het horloge bij OMEGA geserviced zou worden. Een week of 7 nadat ik het horloge had weg gebracht, kreeg ik een telefoontje dat ie weer binnen was. Toen ik het ophaalde schrok ik me een hoedje: de kast en band waren in het geheel niet gerefinisched, en de rotor liep aan en maakte een naar geluid. Wat bleek; ze hadden hem helemaal niet naar OMEGA gestuurd, maar naar een andere “gewone” uurwerkmaker. Het was direct duidelijk dat die beslist geen OMEGA-kwaliteit leverde. Daarna is op mijn verzoek het horloge alsnog naar OMEGA gestuurd, en daar duurde het lang omdat er flink wat onderdelen besteld moesten worden. Bovendien kwam het horloge na de beurt bij OMEGA niet door de door hen gedane COSC test. Toen hebben ze het horloge weer gedemonteerd en toen bleek dat ook de balans vervangen moest worden.
Het feit trouwens dat ze zoveel onderdelen vervingen wil wel zeggen dat die zogenaamde uurwerkmaker waar ze het in eerste instantie hadden laten doen het vak niet helemaal onder de knie heeft.
Al met al dus een half jaar, en ik kan niet anders dan zeggen dat de Juwelier (Pertijs in Breda) er door het goed oplossen van hun eerder gemaakte fout beslist in is geslaagd mijn vertrouwen in hen te herwinnen; ze hebben het keurig opgelost.