Fotoreportage van OMEGA servicebeurt

Begin april (!) bracht ik mijn OMEGA DeVill co-axial Chronometer met 3313 uurwerk naar de juwelier om het door OMEGA te laten servicen, en in nieuwstaat terug te brengen. Vandaag, bijna een half jaar later, was het zoete moment waarop ik het horloge weer kon ophalen. Graag deel ik deze ervaring met jullie mede horlogeliefhebbers.

Allereerst een blik op de onderdelen die werden vervangen, het is bij OMEGA gebruikelijk dat deze worden meegeleverd. Ook de wijzerplaat heb ik laten vervangen omdat er een pieplkleine beschadiging op zat die mij uiteraard telkens in het oog sprong.

En de testrapporten van de waterbestendigheid en de chronometer specificaties:

De bekende rode etui waarin ik het horloge retour kreeg:

Het horloge uit de etui, nog met het folie er omheen:

Hierna kon ik eens op mijn gemak bekijken of het 6 jaar oude horloge inderdaad weer in nieuwstaat is, oordeel zelf…

En uiteindelijk kon het horloge weer in zijn originele houten doos.

Hopelijk hebben jullie mijn plezier hiermee ook kunnen meevoelen.

Freek

Ziet er als nieuw uit. Gefeliciteerd! Wat is de reden dat ze de rotor hebben vervangen?

Moet een feest zijn zoiets te bezitten!

Ik vind het resultaat prachtig, en jij ook blij.
Want een opknap/service/onderhoudsbeurt die een half jaar duurt wordt toch niet in rekening gebracht???:D:D:D

Pffff, een half jaar moeten wachten lijkt me geen pretje maar…
dit resultaat is het wachten uiteindelijk dan toch wel waard.
Ziet er prachtig uit!!

Mijn beste,

“Wat echt de moeite waard is, is ook veel moeite waard“.
Zelf al is dat een half jaar wachten.

En het resultaat mag er wezen.
Een lust voor het oog en een verankering voor de pols waaraan het gedragen zal worden. Chapeau (tu)

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Een prachtig horloge, maar twee opmerkingen/vragen:

1: waarom moeten er bij een horloge van slechts zes jaar oud zoveel onderdelen vervangen worden, is het soms preventief? Rotor vervangen???

2: dit horloge schreeuwt toch om direct aan de pols te gaan, had de laatste foto niet een “wristshot” moeten zijn?:smiley:

malus65 Schreef:

Een prachtig horloge, maar twee
opmerkingen/vragen:

1: waarom moeten er bij een horloge van slechts
zes jaar oud zoveel onderdelen vervangen worden,
is het soms preventief? Rotor vervangen???

2: dit horloge schreeuwt toch om direct aan de
pols te gaan, had de laatste foto niet een
"wristshot" moeten zijn?:smiley:

1. De rotor is vervangen omdat er een kleine beschadiging op zat. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar er een keer door een onzorgvuldige uurwerkmaker aan laten rommelen.

2. Wel een oude foto, maar toch:

Ik vind dit zo’n prachtig horloge…Helemaal met die band.

Ik zit echter wel met een paar vragen, ook een beetje in het verlengde van wat malus65 schreef:
Wat is precies de reden geweest dat een relatief jong horloge al naar 6 jaar een volledige service beurt bij Omega moest hebben? Was het hoofdzakelijk een cosmetische reden? Of was het meer om uurwerk-technische redenen?
Omega claimt juist voor de Co-Axiale uurwerken dat deze een veel langere onderhoudsinterval hebben.

Hoe dan ook, hij ziet er weer helmaal spic en span uit… Heel veel draagplezier.

Prachtige foto’s zo. Die zijn het horloge zeker waardig. En de band heeft m’n speciale aandacht. Die zie ik maar weinig!

Dit is een super mooi horloge.

Toen ik het de eerste keer zag, wou ik het me direct aanschaffen.
Nu weer!

Draag hem met plezier!

ps Mocht je hem willen wegsmijten => Vertel me in welke container :smiley:

Dank voor alle leuke reacties!

Het horloge kocht ik begin dit jaar op de tweedehandsmarkt. Gelukkig helemaal compleet met alle dozen, papieren etc. Wel denk ik dat de vorige eigenaar het horloge een keer heeft open gemaakt en er door een ondeskundig iemand aan heeft laten werken. Het horloge liep niet binnen de chronometerspecs en ook de wijzerplaat was licht beschadigd. Vandaar dat ik een restauratie voor dit horloge op zijn plaats vond, juist omdat het een horloge is dat je niet vaak tegenkomt, en al helemaal niet met deze band. Dit is het eerste Co-axiale horloge dat OMEGA in productie nam.

Hij is iig weer in topconditie! Veel plezier met de Omega(tu)

gewoon een nieuw horloge in een oude kast lijkt het wel zoveel onderdelen heb je erbij gekregen.
maar mooi dat ie is!!!super.

Ik vind het ook een prachtig horloge en zeker met die speciale band ! (tu)

Maar… zilveren wijzers op een witte wijzerplaat geven té weinig contrast voor mijn oude ogen :wink:

Tegenwoordig is mijn voorwaarde nr 1: Afleesbaarheid ! :wink:

Wat een schitterend horloge, kende dit model Omega nog niet.

Hoeveel heb je betaald voor de service als ik vragen mag? Ben heel benieuwd, omdat je aan de hand van die kosten een beetje kunt bepalen wat je ong. voor een 2e-hands Omega zou kunnen betalen.

Dat kun je bijna een renovatie noemen, nondeju wat een vervangen onderdelen. Ze hebben er in die 5 maanden goed de tijd voor genomen!

En het blijft een prachtig horloge… Die lugs!!!

Veel plezier weer ermee!

Een prachtig horloge vooral de band vind ik schitterend. dit horloge moet je iedere dag dragen en van genieten.Gefeliciteerd met deze renovatie.

el_great_foxman Schreef:

Wat een schitterend horloge, kende dit model Omega
nog niet.

Hoeveel heb je betaald voor de service als ik
vragen mag? Ben heel benieuwd, omdat je aan de
hand van die kosten een beetje kunt bepalen wat je
ong. voor een 2e-hands Omega zou kunnen betalen.

De renovatie koste ongeveer € 800,00. Voor dit horloge met deze band in deze (nieuw)staat compleet met alle dozen en papieren mag je denk ik nog ongeveer 3.750 vragen.

Maar verkopen doe ik hem voorlopig niet. Ze zijn in deze uitvoering met deze band vrij zeldzaam.

Freek, wat een adembenemend mooi horloge! Het ziet er inderdaad weer als nieuw uit! (tu)(tu)
Toch heb ik een vraag. Waarom moet het een halfjaar duren om dit horloge te laten face-liften door Omega? Een halfjaar?!