Foto's bij kunstlicht

Ik zat wat met de camera te spelen. En wat blijkt ook foto’s bij kunstlicht kunnen mooi uitpakken. Achteraf had ik de Omega zelf wel een beetje mogen poetsen. Maar zie hier het resultaat.

Michel

Mijn beste,

Ziet er voldaan uit deze fotoserie.
Zo op de late zaterdag avond is dit een rustig, niet al te flashy beeld. Prima zo.(tu)

De ’Seamaster’ laat zich op deze wijze van z’n gemoedelijke kant zien.

Orologio Signaturis Temporis

Dat is heel mooi geworden. Alsof door de mooie zon is belicht. Lijkt van vloeibaar goud.

Groet,
Alex

Heh, ik zat deze foto’s te bekijken en zat te bedenken - goh, als ik deze kleur foto’s had willen maken had ik een kleurfilter voor m’n flits gehangen…

Maar dit kan dus ook prima :slight_smile: mooie fotoset!

mooie foto ondanks het kunstlicht zeer mooi maar de seamaster is in alle opzichten een prachtig horloge gr hans

Mooie foto’s van een mooi horloge.

De achterdeksels van Omega met het zeepaard erop vind ik altijd erg mooi.

Mooie foto’s van een machtig mooi horloge, Michel! (tu)
Misschien kun je ons nog verklappen hoe je de foto’s gemaakt hebt (welk licht, welke instellingen camera, enz…).

Paul,

Goed gelukte foto’s zijn in mijn geval meestal nog steeds meer geluk dan wijsheid. Maar de lichtbron was een schemerlamp met een 40 watt lamp. De rest van de kamer was nauwelijks verlicht. Na wat experimenteren een diafragma gekozen van 2.8 (vandaar de beperkt dieptescherpte, maar in sommige gevallen kan dat best mooi zijn) en een sluitertijd van 1/6 seconde. Verder was de camera ingesteld op ISO 100 en de instelling voor dichtbij fotograferen. De camera is een Olympus C-760 Ultra Zoom. Vrij compacte camera met 10 x optische zoom en 3.2 megapixel. Vrij eenvoudig, maar je hebt de vrijheid om alles zelf in te stellen en te experimenteren.
Het horloge heb ik met de hand vastgehouden en met de andere hand de foto’s genomen. En dan maar eindeloos foto’s maken vanuit verschillende hoeken. Dat is het grote voordeel van een digitale camera, je kunt direct het resultaat bekijken en (bijna) oneindig veel foto’s nemen.
Laat verder je fantasie gaan en ben niet bang om foto’s te nemen. Wat kan er nu mis gaan?
Uiteindelijk houdt je altijd wel een paar opnamen over die de moeite waard zijn. Op het hier en daar wegpoetsen van een zichtbare vinger zijn de foto’s verder niet bewerkt. Een Omega heeft dat niet nodig in tegenstelling tot fotomodellen die tegenwoordig in bladen verschijnen.:smiley:

Groeten Michel

Hé, die camera heb ik ook!
Beste aankoop ever!

Een erg warme uitstraling heeft het horloge zo. Zou zo een advertentie kunnen zijn.

Hoi Michel,

Prachtige foto’s! De lichtkleur past erg goed bij het oranje van de lunette, en de band.
Knap trouwens dat je ze bij zo’n lange sluitertijd het horloge zo stil hebt kunnen houden.

Groeten,

Martin

Inderdaad, de lange sluitertijd was toch wel een probleem en ook de reden dat 1 op de 4 foto’s weer direct de digitale vuilnisbak in konden. Maar het was al later op de avond en onder het genot van een drankje kun je je toch wel genoeg ontspannen om de handen gedurende een kleine seconden voldoende stil te houden.:smiley: