Helemaal mee eens. Ik denk dat het gewoon een knullige samenloop van omstandigheden is en dat de vakantieperiode ook een rol speelt. Het had wel beter gekund in de communicatie; dat wel…
Test: als ik van een hosting service gebruik maak, werkt het volgens mij wel en staat hieronder nu een
plaatje van een Adriatica horloge.
Na de teleurstellende ervaring een flink aantal jaren geleden met Imageshack, waarbij ik een zorgvuldig opgebouwd fotoarchief ben kwijtgeraakt, nu maar eens een poging gedaan met imgbox.com.
Het aanmaken van een account was een fluitje van een cent: nickname, email adres en password invullen, autorisatie via email bericht. Dat bevestigen (één klik) en je hebt een foto host. Uploaden: foto’s in het upload vakje schuiven, eventueel een gallery met een naam aanmaken en klaar.
Foto aanklikken, share selected image, bb code hier in het tekstveld van HF kopiëren en als het goed is staat er dus hieronder een foto.
Voorlopig lijkt me dit een bruikbare ‘workaround’ voor zolang als HF nog nodig heeft om dit gedoe te repareren.
Dat lijkt wel zo te zijn, maar ik vraag me af of dat hier in de huidige situatie echt een rol speelt. Ik denk dat er op dit moment gewoon sprake is van een probleem bij de hosting server waar de plaatjes zijn gestald, en wel in het bijzonder de verwerking van nieuwe uploads. Oudere uploads van plaatjes worden wèl weergegeven., dus de hosting site en de allocatie van de HF-plaatjes is dus gewoon bereikbaar.
Een beleidswijziging, waarbij HF de gebruikers vraagt om zèlf een BB code of een embedding link op te geven zou, als de kosten een rol spelen, te begrijpen zijn, maar ik kan mij niet voorstellen dat de eigenaar / beheerders van de site dat zouden doen zonder enige communicatie vooraf.
Als het al zo zou zijn dat er in de toekomst alleen met embedding codes plaatjes kunnen worden gepost, is dat voor veel gebruikers die normaal nooit met een eigen afbeeldingen host werken best een probleem. Het is omslachtig en eenvoudig even een printscreen in je vaarhaaltje er tussen prikken is er ook niet meer bij. Je moet dan eerst je printscreen (lokaal) opslaan, die naar je hosting site uploaden en daarvandaan vervolgens de embedding code van dat prentje weer in je HF verhaal kopiëren. Jongens, dat is techniek uit het Jaar Kruik! Even een plaatje in je verhaal schuiven of copy/pasten moet wel gewoon blijven kunnen, vind ik.
En als het allemaal te duur zou worden voor HF, dan denk ik dat veel HF leden best een klein bedragje per jaar over hebben om aan een stukje van die service mee te betalen. Ik heb begrepen dat HF enige 10 duizenden leden zou hebben, waarvan een flink aantal actief, dus met een tientje per lid per jaar komen we een heel eind. En wil je dat niet: eenvoudig: trustlevel 0 (nul) is dan gratis, maar dan mag je ook geen plaatjes plaatsen!
Overigens ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat er hier sprake is van gewoon een ongelukkig uit de hand gelopen bug, dus het gaat vast goed komen als de systeem mensen terug zijn van vakantie, wakker geworden zijn, hun roes uitgeslapen hebben of het gewoon een keer in de gaten hebben dat er iets mis is.
Zoals de goede Johan Cruijff ooit gezegd schijnt te hebben: “je snapt het pas als je het door hebt”.
Oh ja? is dat zo? Ik heb net het account aangemaakt om een paar Adriatica fotootjes te uploaden om dit experiment uit te voeren en kwam geen rare dingen tegen. Maar bij mij (op mijn PC) loopt een adblocker mee, dat helpt misschien? Ik doe dit soort grappen niet met mijn telefoon, die gebruik ik om te bellen, te appen en om er op te kijken hoe laat het is… De rest vind ik allemaal veel te ingewikkeld…
Denkend aan Wim Sonneveld: “het moet tegenwoordig allemaal elektriek wezen en ach mens, ik ben te oud voor die rotzooi”
Trouwens: een video url er in prikken werkt dus wèl…
Zover hoef je het niet te zoeken. Ik was gisteren in een duits bos, net over de grens in de Achterhoek… white spot voor zowel Duits als Nederlands netwerk.