Volgens mij heb ik nog geen foto’s getoond van mijn Maurice Lacroix Reveil Globe. Voor wie het leuk vindt
Ik heb wat specificaties gekopieerd:
Functions: Hours, minutes, seconds, date, alarm,24-hour display of time in a second zone, 12-hour display of time in a third zone.
Movement: ML06, based on an AS 5008; ballborne rotor, alarm’s movement has its own barrel; 31 jewels, Incabloc shock absorption, Glucydur balance, Nivarox balance-spring, Nivaflex mainspring, decorated.
Case: Stainless steel, sapphire crystal is antireflective on its inner surface, five screws hold back in place, back with pane of sapphire crystal, waterresistant to 50 meters.
Wristband and clasp: Louisiana crocodile-skin strap with folding clasp.
Rate results (deviation in seconds per 24
hours)
Dank je Arno, kan de verkoper waar je het over hebt alleen helaas niet vinden. Mocht je toevallig de Ebay pagina van die verkoper nog ergens gesaved hebben ontvang ik hem graag!
Schitterende klok, heb hem in het echt (met een witte wijzerplaat) ook eens mogen aanschouwen. Is duidelijk forser/dikker dan de meeste Masterpiece klokken, en dat staat hem goed. Ik heb er zelf ook wel eens naar gekeken, maar ben uiteindelijk gevallen voor de Dubey & Schaldenbrand Sonnerie GMT, welke trouwens exact hetzelfde AS5008 uurwerk heeft.
Dank voor je link! Blijkbaar hebben ze echter meerdere accounts, onder de naam maldiverin heb ik ze gevonden. In de gegevens staat bij beide accounts dat het op naam staat van Riske Nobeluhren. Ben benieuwd of ze zo’n band kunnen leveren, en tegen welk tarief…
Wat ik bij een tweetal andere merken wel eens gedaan heb is direct met de fabrikant zelf contact opnemen, dan kun je soms behoorlijke kortingen bedingen. Bij de kleine merken werkt dat in ieder geval, weet alleen niet hoe zo’n groter merk als ML daar tegenover staat.
Verzending vanuit Zwitserland geschiedde in een envelop via de normale post, dus ook geen extra hoge kosten verder.