Foto's van banden voor Seiko Monster

Beste leden,

ik overweeg nog steeds een Monster aan te schaffen. Ben er nog niet uit of het een zwarte of een oranje gaat worden. Waar ik wel uit ben is dat ik beide standaard banden (rubber en/of staal) niet mooi vind. Staal wil ik sowieso niet en van de rubberen versie vind ik de ribbels niet mooi. Nu zijn er natuurlijk tal van banden op het net te vinden (wat is eigenlijk de lug maat?). Ik hoop echter van jullie een aantal foto’s te kunnen bekijken van complete Monsters met andere soorten banden. Leer mag in dit geval ook. Bij voorbaat dank!

Groeten,

Ron.

Watchandoo band erop is mooi!

Aanzetbreedte is 20 mm. Een gewone rechte band van 20 mm oogt een beetje iel aan zo’n fors horloge. De originele stalen en rubberen band worden na de aanzet breder. Je zou kunnen overwegen om een bredere leren band te nemen en die op maat te knippen. Suc6.

Watchadoo is de topper.
Geleende foto:

Let op, dit is een 22mm watchadoo waarbij de end-links op maat zijn gemaakt met een dremel. Mooi detail, maar wel een lastig klusje.

Bedankt voor het advies.
Alvorens hier (watchadoo) aan te beginnen, lijkt het me verstandig dit eerst eens in het echt te gaan bekijken. Mijn voorkeur ligt in eerste instantie niet bij staal, echter misschien als ik het geheel in het echt zie, ik wellicht van idee verander. Robbie409, jij bent toch van www.monsterwatch.nl? Is dit een mogelijkheid? Wat gaat zo’n setje overigens kosten?

Groeten,

Ron.

Ik zit in Hilversum, ben op de dinsdag meestal wel de hele dag thuis.

Nato kan ook:

Zoek eens op de mod van lampje’s monster dat is een van mooiste leren banden imho.

Een paar voorbeelden:

Leer:

Nato/ Waterborne:

En een door Rob op maat gedremelde Watchadoo (22mm band op 20mm aanzet):

Succes met kiezen, maar bedenk dat je eigenlijk niet fout kunt gaan met deze klok.

Ruud


Die van Lampie is deze.
De band komt van Uhrenbandversand in Duitsland.

-> Lampie is niet zo tevreden over de kwaliteit van deze band. Maar hij ziet er wel gaaf uit!

wat is het type band? want ik kan hem niet vinden op hun site.

Ik zoek me ook altijd suf…

Besondere banden
Special design
Design fashion
Trendarmband 20mm schwarz sportlich orange Naht


Goedkoop rubber


Desert Nato

Succes met de keuze!

Groeten,

Stefan

Bedankt voor de tips en foto’s.
Ik heb al wat moois gezien.

Groeten,

Ron.

Bedankt voor de info en foto’s.
Ik heb al iets op het oog.

Groeten,

Ron.

Ik heb deze band ook bij mijn monster. Hij ziet er goed uit, maar ik zou een 22mm band kopen en bijschaven naar 20mm. Ik vind die van mij toch wat iel zo. Het is wel prettig dat hij niet zo duur is, dan zet je er toch wat makkelijker het mes in. Iets rond de 15 euro geloof ik :slight_smile:

Ook heb ik net de rubber band aangeschaft met daarop de windsnelheden. Je moet er van houden, maar ik vind hem daardoor veel mooier dan de standaard band. De letters passen goed bij de wijzerplaat.

Thnx

Er staat trouwens een band tussen die ik wel eens aan een monster zou willen zien. Lijkt me zomers geheel worden met dit bandje.

Band is alweer een paar (2) jaar oud en draag hem bijna dagelijks op mijn werk.

Dus de kwaliteit valt toch nog mee. (tu)

Hier kan je hem vinden "Uhrenbandversand"
http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-s142h136-Design-FASHION-20mm.html
kosten € 14,45.

Touwens leuk om na lang niet meer op het forum te zijn geweest, nog steeds mijn foto’s voorbij te zien komen :slight_smile:

In het verleden heb ik hier ook wel eens wat besteld. Hun enorme keuze heeft me altijd verbaasd. Je vindt er zowat alles wat je zou kunnen zoeken! :slight_smile: (waarmee ik overigens geen reclame wil maken)