Foto's van horloges op verkoopsites - Belichting?

Op verschillende verkoopsites zie je op de foto’s hele strakke horloges. Echter zie je vaak geen zichtbare hoogglans. Zie bijvoorbeeld de pre-owned site van SC.

Doen ze hier iets met de belichting, zodat evenutele onvolkomentheden minder of niet opvallen? De meeste lijken te mooi om waar te zijn.

1 like

Beetje vakantie folder idee.

3 likes

Gewoon een fototentje. @SuperC hoe doet :t_rex: & :kiwi_fruit: dat? Jij had daar een mooi voorbeeld van meen ik mij te herinneren.

1 like

Misschien hier even vragen;
https://www.horlogeforum.nl/t/im-a-camera-het-grote-fotografie-topic-deel-ii/266367?u=sandy

Ik gok dat ze een softbox of via een reflectieparaplu belichten in elk geval. Dat zorgt voor diffuus licht.

Misschien ook een polarisatiefilter

Je moet altijd uitgaan van de beschrijving en daarna zelf kijken. De details zijn vaak niet goed zichtbaar te maken. Dus inderdaad het zijn maar reclame foto’s. Net bij sc langsgeweest en het verschil is zichtbaar. Maar in positieve zin.

Bedankt voor de reakties allemaal.
Inderdaad altijd eerst kijken - Zelf zou ik nooit vanaf alleen een foto kopen.

De helft van de tijd als je macrofotos maakt zie je krassen waar je van schrikt, en dat blijkt dan weer een heel klein bijna onzichtbaar krasje te zijn.

1 like

Zoiets?

Dat zal inclusief zijn hasselblad zijn. Anders zou ik niet weten hoe je het zo duur kan maken.

1 like

Hij had het inderdaad geloof ik over de volledige set-up om mee te schieten. Camera en alle bijbehorende accessoires lenzen en weet ik veel wat. Geloof niet over de ‘kamer/studio’ zelf. Was een beetje met mijn aandacht bij allerlei vintage subs enzo, misschien was het wel met die kamerindeling :joy:

SubGmt vind ik hele realistische foto’s hebben. Kunnen menig een voorbeeld aan nemen!

Eens , de foto’s van Henrik / Subgmt zijn heel eerlijk en wordt niets nabewerk. Kunnen sommige andere grijze Dealers nog wat van leren ( zijn er ook die gewoon de foto’s van populaire horloges steeds online zetten ,die ze al lang verkocht hebben ) :face_with_raised_eyebrow:

1 like