Fotoshoot

Deze late namiddag had ik niets om handen. Wat turen naar foto’s van een horloge dat onderweg is.

Dan maar mijn fotocamera bovengehaald om in een uurtje tijd zowat mijn gehele verzameling te shooten. Je kan zien dat het vlug moest gaan, het werd vlug donker. Sommige horloges vertonen wat stof, wat onreinheden, enz.

Voordien had trouwens al mijn horloges “in werking” gesteld.

Mijn collectie is nogal divers :
van duiker tot dresser,
Japans, Chinees, Zwitsers, Russisch
naamloos tot Tissot,
kleurrrijk : paars over zwart tot geel
handopwinder, quartz, automaat, chronograaf

Daar gaan we dan.

Een Seiko klassieker. Kwaliteitsstaal. Loopt eigenzinnig. Jubilee band vind ik een must.

Een Seiko Monster Mod. Veelzijdig naargelang het bandje. Kleurrijk contrast.

Twin Tissot. Sommige zullen zich misschien de horrible story herinneren. De ene is wat verminkt. Wou deze wegmaken, maar door om vele kleine redenen, blijft ie nog wat langer. Misschien wel definitief. Aan de pols staat ie statig sportief. Zalig ontwerp.

Boeiend horloge. Blijft mij een raadsel waarom deze nooit een succes is geworden. Wat retro aandoende kast. Lijkt fors op foto. Nadeel : de wijzerplaat vind ik wat te diep in de kast liggen.

En nog een Tissot. Wel totaal verschillend. Een quartz met ook een blauwe wijzerplaat. Dressy staal. Ik kan me inbeelden dat velen deze weinig bijzonder vinden.

Seiko Mod. Ietwat saai. De stoere lumpy compenseert. Komt weinig aan de pols.

De Spork Seiko. Brok hevig staal. Ietwat saaie, maar toch karakteristieke wijzerplaat. Stijgt in waarde. Al eens overwogen om te verpatsen. Zou eigenlijk zonde zijn.

Mijn enige Rus. Eigenzinnig qua wijzerplaat, kroon, bediening, kast. Mooie achterkant. Komt weinig aan de pols. Het enige passend bandje zit aan mijn Monster…

Glossy White. Weinig populaire witte wijzerplaat. Geen Sports.

Meer Rolex gehalte tegen een lagere prijs zal je niet vinden. Miyota werkje is ijverig.

Citizen ! Mijn enige Citizen. Niet origineel. Is eigenlijk een Citizen Mod. Het uitdagend geel staat dan weer wat dressy. Kan je vergelijken wet een gele Breitling. Ook mijn enige Automatic Chronograph.

Presidential Seiko. Bijzonder in zijn bescheidenheid. Het dagvenster is zalig, en karakteristiek.

Dit zijn 12 stuks. Ik heb er nog twaalf te gaan. Morgen misschien.

Mooie collectie en plaatjes!(tu) Was genieten, vond ik!

Bijzondere collectie met hele mooie leden :slight_smile:
Die presidential seiko heeft idd een apart dagvenster.
Wat doet die kast in mm links naar rechts?

Mooi hoor… Vooral de Spork en de verbouwde 007 vind ik erg fraai. Ik ben nog steeds gek van de Spork, vind ze alleen zo duur…

Goede foto’s trouwens ook!

(tu):)-D Dick

Oh heerlijk … ook ik heb genoten :~ Lijk wel een vrouw (:smiley:

Nee, echt top! Je moet me leren hoe je die foto’s zo scherp krijgt :}

WilSeiko Schreef:

Die presidential seiko heeft idd een apart
dagvenster.
Wat doet die kast in mm links naar rechts?

De SNK623 meet 37,5mm.

Sprinter Schreef:

Oh heerlijk … ook ik heb genoten :~ Lijk wel een
vrouw (:smiley:

Nee, echt top! Je moet me leren hoe je die foto’s
zo scherp krijgt :}

Basic reflexcamera. Stevige, stabiele (mannen)hand :P.
Sportstand doet wonderen. En buitenlucht.

Binnenshuis of met kunstlicht kom ik nooit tot behoorlijke foto’s.

BATMAN Schreef:

Sprinter Schreef:


Oh heerlijk … ook ik heb genoten :~ Lijk wel
een
vrouw (:smiley:

Nee, echt top! Je moet me leren hoe je die
foto’s
zo scherp krijgt :}

Basic reflexcamera. Stevige, stabiele
(mannen)hand :P.
Sportstand doet wonderen. En buitenlucht.

Binnenshuis of met kunstlicht kom ik nooit tot
behoorlijke foto’s.

Top, ik heb een spiegelreflex en een goede vaste hand :stuck_out_tongue: Ga die sportstand eens proberen. Thanks!

(tu)

Mooie collectie.

BATMAN Schreef:

Basic reflexcamera. Stevige, stabiele
(mannen)hand :P.
Sportstand doet wonderen. En buitenlucht.

Binnenshuis of met kunstlicht kom ik nooit tot
behoorlijke foto’s.

Dat ga ik ook proberen! Wat voor lens gebruik je?

Windhund Schreef:

BATMAN Schreef:


Basic reflexcamera. Stevige, stabiele
(mannen)hand :P.
Sportstand doet wonderen. En buitenlucht.

Binnenshuis of met kunstlicht kom ik nooit tot
behoorlijke foto’s.

Dat ga ik ook proberen! Wat voor lens gebruik je?

Vanmorgen met een bakkie thee buiten even geprobeerd. Aardig gelukt zeg ik :slight_smile: Oh ja, die Spidermanbeker is wel een LE :stuck_out_tongue: Ik verheug me op die andere foto’s van Batman (tu)

@Sprinter

Aardig gelukt, toch!
Nog een kleine tip : neem gerust veeel foto’s van een horloge, en pik de beste eruit. Professionals doen dit trouwens ook.

@Windhund

Ik gebruik een al aantal jaren oude Nikon D40 met een standaardlens 18-135mm.

Ik probeer zo spoedig mogelijk de volgende 12 te plaatsen.

BATMAN Schreef:

@Sprinter

Aardig gelukt, toch!
Nog een kleine tip : neem gerust veeel foto’s van
een horloge, en pik de beste eruit. Professionals
doen dit trouwens ook.

@Windhund

Ik gebruik een al aantal jaren oude Nikon D40 met
een standaardlens 18-135mm.

Ik probeer zo spoedig mogelijk de volgende 12 te
plaatsen.

Thanks, ik heb de D5100 gebruikt :slight_smile:

Mijn beste,

Een mooie collectie aan horlogerie!!
Dank voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Vet! Die Tissots vind ik mooi en er uit springen.

Gr. Roel

nice collection

Mooimooi, Rus meer pols-tijd geven;)

Sprinter Schreef:

BATMAN Schreef:


@Sprinter

Aardig gelukt, toch!
Nog een kleine tip : neem gerust veeel foto’s
van
een horloge, en pik de beste eruit.
Professionals
doen dit trouwens ook.

@Windhund

Ik gebruik een al aantal jaren oude Nikon D40
met
een standaardlens 18-135mm.

Ik probeer zo spoedig mogelijk de volgende 12
te
plaatsen.

Thanks, ik heb de D5100 gebruikt :slight_smile:

Ik ben net ingestapt met een Nikon D5200

Vintage Hamilton van omstreeks 1964. Mooi aan de pols, deze handopwinder. Lekker getik.

Klomp staal. Opzichtig door grootte en door de felheid van kleuren. Moeilijk afleesbaar.

1964, mijn geboortejaar. Klein maar fijn. Ook weer zo’n leuk getik van deze handopwinder.

Deze gedragen bij mijn laatste reis. Seiko Mod met zalige wijzers. Draagt makkelijk.

De goedkoopste. Voor mij een hoog Breitling gehalte. Gewoon leuk, stoer, bijzonder kleur. Puur Chinees.

Zwarte Parnis. Zeer dressy. Mooi afgewerkte kast. Valt al eens stil.

En nog een Parnis. Hoog IWC gehalte. Dressy, met zelfde mooie afgewerkte kast. Loopt te traag. Handig is de Power Reserve meter.

Zalige Casio. Prachtkast met de pushers en kroon. Zeeer mooi afgewerkt. Een echte aanrader. Wordt ook wel de Casio Blue Jeans genaamd. Komt toch weinig aan de pols, omwille van de slechte afleesbaarheid.

Mijn duurste. Tissot PR 516 Heritage. Zalig met ETA werkje. Foto is helaas niet zo flaterend. De vintage is een stuk kleiner, maar eleganter. Jammer dat de minutenwijzer niet onder de indexen door passeert, zoals bij de vintage.

Prachtige Champagne kleurige wijzerplaat. Prachtig aan de pols. Zeer dressy, betrouwbaar, mooi afgewerkt, zachte prijs.

Zwakke foto omwille van de invallende duisternis. Eenvoudig klassiek ontwerp in een ietwat uitdagende kleuren. Draagt aangenaam. De Black Rebbel zou ik nog willen.

Eenvoud siert. Loopt heel goed. Tevreden met de foto. Mooie kast en wijzers.

Hiermee is de reeks af. Dat was dan een uurtje fotograferen. Ik heb ervan genoten, hopelijk jullie ook. Blijft een mooi aandenken om later nog eens te aanschouwen.

:)-D