Fotowedstrijd #141 – Hollands Glorie 🇳🇱

Mooie RIH

Nederlandse cuisine op z’n hoogtepunt. Hollands glorie in optima forma.

19 likes

Klein beetje vals gespeeld. :face_with_peeking_eye:

VID-20260914-WA0024(1)

12 likes

Haha wel leuk idee.

Dus als iemand erwtensoep gaat eten: gooi eerst ff je horloge erin voor een fotootje.

1 like

Hahaha. Baas. :ok_hand:t4:

1 like

Zoiets…

4 likes

Iig een product van Douwe Egberts…

…voor een apparaat van Philips :+1:t2:

1 like

Zit om de pols en is Belgisch.

1 like

Hee hoo, jullie vorte “patat” niet onder de banier van onze friet schuiven hé. Wat is het volgende, Heineken bier beginnen noemen? Tssssk.

2 likes

Rustig, ik ben Belg.

En ik haat Heineken.

4 likes

Naar aanleiding van de discussie over AI nabewerking en het commentaar van @Blufkakel maar even op de motor gestapt en naar het gedenkteken gereden.

Wel met een ander horloge om. De slag bij Warns dus. Waar vrije Friezen de Hollanders in de pan hakten in 1345.

Er gaan geruchten rond dat Patates Frites door Fransen uitgevonden zou zijn in de achttiende eeuw, maar niets is minder waar. Er zijn al recepten te vinden in Chile uit het eerste deel van de zeventiende eeuw.

Chileense friet dus. Of Chileense patat, al naar gelang je wilt. Aardappels zijn tenslotte Zuid-Amerikaans, dan is het logisch dat patatas fritas dat ook zijn.

11 likes

Is dit ‘Hollands Glorie’? :wink: of Friese Glorie :wink:

“Leaver dea as slaaf” staat er als tekst op het gedenkteken.

1 like

In het kader van de verbinding en verbroedering zou ik het bijna “Nederlands Glorie” willen noemen. Maar het punt is dat er geen AI aan deze foto heeft gezeten. Sterker nog, hij is volledig onbewerkt uit de telefooncamera getrokken. Ik heb er alleen anderhalf uur voor door Friese bossen, weilanden en over Friese dijken moeten rijden. Wat een straf. :slight_smile:

Voor wie de route wil weten: Vanaf Lemmer over de parallelweg langs het Joodse kerkhof, linksaf over een smal weggetje via de Sondeler Leien naar Nijemirdum, linksaf, dan vlak buiten Nijemirdum linksaf richting de dijk, en bij Oudemirdum nog een keer linksaf naar Mirns via Mirnser Klif, om vervolgens de Wieldyk richting Laaksum op te schuiven. Je rijdt het visrestaurantje en café van Laaksum voorbij, en vijf minuten later sta je bij uitkijkpunt Rode Klif, tussen Laaksum en Staveren in.

6 likes

Dit is misschien wel het meest ontspoorde fotowedstrijd topic ooit :laughing:

7 likes

Leve de Koning! :prince:

3 likes

Ik heb 4 jaar in de Volvo fabriek o.a. aan deze auto gewerkt in de vakanties en op de vrijdagmiddagdienst. Puntlassen aan de ‘band’ samen met de robots. Echte Hollands Glorie inderdaad, de fabriek is niet meer maar de Volvo’s wel nog :slight_smile:

1 like

Ja hallo, en wie moet zo nodig iets met “snoepjes” en “foto’s plakken en knippen” als “Hollands Glorie intrepetatie” inzenden? :grin:

Grappig, maar dacht wel, je had ooit zulke mooie foto’s gemaakt. Ik liet er nog een zien. :wink:

2 likes

Ik ontken iedere betrokkenheid :grin:

Ik heb vaak ideeën zat en aan creativiteit geen gebrek maar het ontbreekt me aan tijd om daar iets mee te doen. En vaak heb ik ook geen zin :sweat_smile:

1 like
  • Leverworst meegrissen in de Appie, 30 seconden
  • Harinkje scoren bij de kraam die daar voor de deur staat (en wat van die vlaggetjes vragen), 5 minuten.
  • Kaasblokjes, liggen al in de koelkast
  • Vlokken, standaarduitrusting voor pannenkoeken, dus present

De plank (van de borrel van de avond ervoor) afwassen en droog föhnen duurde nog het langst.

Fotootje maken is uiteraard een kwestie van 1/125e van een seconde, anders is de hele boel bewogen. :crazy_face:

7 likes

Spartelde die haring nog dan?

7 likes