Fotowedstrijd #141 – Hollands Glorie 🇳🇱

M’n Grand Seiko in mijn, bij NedCar in Born gebouwde, MINI Cooper F56.

9 likes

Verzamelen bij mij…de koffie staat klaar.

1 like

Lekker waggie voor boerenveld races die F56 :wink:

1 like

Daar ben jij te preuts voor, stel je voor daffie in de bak zonder een klokkie :crazy_face:

2 likes

Deed het een paar weken geleden ook prima op de Nürburgring. :wink:

Ik zit nog steeds (met verbazing) te wachten op iets met sport. Makkelijker is er toch niet mensen.
Red Bull 33 autootje? Sowieso iets van Max. Oranje meuk, nr 14, Gullit, Van Basten, 74, 78, 88?
Wielrennen, schaatsen, elfstedentocht.
En uiteraard kunst, wat ik al eerder zei. Schrijvers hebben we niet, dichten doen we alleen met Sinterklaas (hey, Hollands Glorie…) , muzikaal zijn we op wat dj’s na ook niet, maar we kunnen wel schilderen. Vermeer, die mafkees met dat oor, Rembrandt, Escher, Mondriaan. Half Nederland heeft een zonnebloem aan de muur, een kussentje met een melkmeisje of een douchegordijn van Mondriaan. Tadaaa fotootje klaar.

En heeft er niemand een VOC vlag :smiley:? Driewerf hoezee!

Tulpen, kaas, bitterballen, jenever, een of ander bier, Nijntje. T’is allemaal niet zo moeilijk toch.

7 likes

Die in Monaco wonende Belg, die toevallig een Nederlands paspoort heeft?

4 likes

Yep. And who cares (op een aantal zure anti F1 figuren na).

2 likes

Dat zeggen sommigen over Matthieu ook wel.

Ik heb dat nooit zo begrepen…je vind het niks, prima geen probleem.

Waarschijnlijk zit daar een eierdop-achtig trauma achter.

2 likes

Goh, ik weet niet hoor, maar zou het kunnen dat Max Verstappen tegelijkertijd een van de beste coureurs aller tijden én een niet al te sympathieke man is? Of sluit dat elkaar uit volgens jullie?

1 like

Je kunt van Matthieu vd Poel een hoop zeggen maar niet dat hij onsympathiek is.
En toch zeggen ze precies hetzelfde ook over hem.

Zou het misschien komen dat België Stoffel v Doorne had (what’s in a name) en Nederland Max Verstappen en dat Max een groot gedeelte van zijn jeugd in België doorgebracht heeft?

En zou het misschien kunnen dat Matthieu ook een groot gedeelte van zijn jeugd in België doorgebracht heeft en hij elke Belg in hun nationale sport veldrijden er als figuranten uit laat zien?

Maar dit is wel heel erg offtopic…

En ik heb niets tegen Belgen hè, voor de duidelijkheid. Ik kom er graag, vind het een fijn land.

Ook al is dat lang niet altijd wederzijds.

Deed ik ook niet, dacht ik.

1 like

Klopt. En daar heb ik je ook geenzins van beticht.

Ik probeerde alleen mijn eierdop stelling duidelijk te maken.

1 like

Plaatje voor de sfeer…

14 likes

Ik wel, want ze praten raar.

2 likes

Ja mij ook.
Schoot mij ineens de rally historie van onze onder gewaardeerde “truttige” Daf te binnen.

Ter inspiratie… :wink:

Foto website Autovisie,

3 keer nationale glorie, Daf, Rob Slotemaker en Rob Janssen en Martin Air. :+1: :grin:

2 likes

Als je het over rally en Daf hebt mag Jan de Rooy natuurlijk niet ontbreken.

Wat een fenomeen was dat. Hij was in '88 onderweg om Parijs-Dakar te winnen. Niet het truck klassement maar het algemeen klassement, en dat in een vrachtwagen.
En dat terwijl Ari Vatanen en Juha Kankunen ook meededen, en in de beste auto’s reden. Dat was de absolute wereldtop in het WRX rally kampioenschap. Maar ook mannen als Jacky Ickx en Laffite uit de formule 1 stonden aan de start.
Helaas gooide dat vreselijk ongeluk roet in het eten waarna de regels voor vrachtwagens aangescherpt werden waardoor het algemeen klassement nooit meer een optie zou worden.

Maar Jan de Rooy is een legende in de endurance rallysport en Parijs Dakar in het bijzonder.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/jan-de-rooy-hoe-harder-hoe-liever/

3 likes

Helaas, mijn plan is uitgevaren. De Batavia boot is weg. :sweat_smile:

Misschien dat ik nog ergens een gaatje in de dijk prik en daar een horloge in prop. :face_with_hand_over_mouth:

8 likes

Oef ik schrok even…!! Ik weet dat er plannen waren om hem af te laten zinken, maar gelukkig blijft hij wel boven water!!
Heb echt zoveel leuke herinneringen als kind op de Bataviawerf tijdens de opbouw.

Nouja wristshots mogen toch niet, maar plaatje voor de sfeer:

11 likes