Na je beslommeringen over de Friese onafhankelijkheid, de betekenis van het begrip Hollands, je koffieapparaat en een poll welke van je inzendingen het beste is…

Wat kan ik hiervan genieten!
Na je beslommeringen over de Friese onafhankelijkheid, de betekenis van het begrip Hollands, je koffieapparaat en een poll welke van je inzendingen het beste is…

Wat kan ik hiervan genieten!
Ik sluit me graag aan bij de woorden van HKH Koningin Maxima.
“Maar de Nederlandse identiteit, nee, die heb ik niet gevonden” lijkt me een mooie formulering over de pluriformiteit waar dit land groot mee is geworden.
Kijk, dat levert me al met al toch wel een schouderklopje op
Nee hoor. De deadline is 21 september. ![]()
Ja het is een erg goed thema en ook wel wonderlijk dat hij niet eerder is gekozen, terwijl we al wel Italië, Japan en Frankrijk hebben gehad.
Eigenlijk is ‘Het verdriet van België’ een logisch volgend thema. Frietje stoofvlees, K3, gaten in asfalt, Suske en Wiske, chocolade, kasseien, keuze genoeg.
Teddybeer in een kelder
En ik maar denken dat ik niks te doen had op werk ![]()
Gewoon winnen, dan is het aan jou.
De keuze is reuze zo langzamerhand.
Mocht het zo geschieden, dan wordt het zoals aan onze forumqueer beloofd, het thema ‘Regenboog’. ![]()
Dat gezegd hebbende, Parijs is nog ver.
Toch jammer dat je niet even je eigen horloges met een noodvaart door die bak hebt gejaagd. ![]()
![]()
Oh boy.
Wel benieuwd. Leuke wedstrijd sowieso al. ![]()
Zullen we weer terug gaan naar de fotowedstrijd?
Het zou jammer zijn als we dit topic, na 140 voorgaande edities, naar off topic moeten verplaatsen. Nu al ruim 200 berichten die niks met deze fotowedstrijd en/of horloges te maken hebben. Er is aanleiding genoeg om dit topic te verplaatsen …
PB Niet mee eens? Mag! Stuur maar een PB met je verhaal dan kunnen we hier gaan genieten van (hopelijk) fraaie onbewerkte foto’s. ![]()
Nee hoor, prima foto, ruim op tijd. Leuk horloge ook, de Kamasu. En Hagelslag natuurlijk… helaas erg Nederlands. Brrr. Ik vind het over vanille-ijs lekkerder dan op brood. Een soort poor man’s stracciatella is nooit weg.
Ho ho, er staat nergens dat bewerkingen niet mogen. Door AI gegenereerd mag niet, bewerkingen zijn toegestaan.
Bij deze. Volledig onbewerkt.
En dan meteen maar een dubbel stukje hollands glorie.
Een prisma horloge, nadere toelichting hier overbodig.
Met een handgemaakte cigar-box gitaar.
Rechtstreeks van de meester-gitaarbouwer Jan Derksen uit ons eigen Elst.
Saillant detail hierbij is dan nog dat dit het enige linkshandige exemplaar is dat ooit door Jan gebouwd is.
Foto is buiten mededinging want, 2e inzending, dus dient alleen maar als plaatje voor de sfeer.
Mooi Eddie! ![]()
(Nooit geweten van die gitaarbouwer in Elst.) Wel bekende familie naam daar. Zal er wel na mijn tijd zijn gaan werken.
Dit horloge van mijn vader is een aantal keren van de dood gered door juwelier Monnereau aldaar. ![]()
(Excuus voor de kleine zijsprong maar was even te mooi.
En met een horloge verhaal gerelateerd aan mijn Hollands Glorie inbreng.
)
De laatste dagen gaan in - je hebt t/m maandag voor een inzending!