"Foute" horloges

Nephorloges, en haak nu niet direct af!

Ik weet het, er zijn diverse topics over en jullie hebben er een kl*tehekel aan, ik even zo goed!
Toch ben ik benieuwd naar iets wat hier nog niet naar voren is gekomen.

Wat is bijvoorbeeld de toekomst van de namaak krengen?
Nu zijn de horloges al bijna niet te onderscheiden van de echte, documenten worden vervalst enz. waar zal dit eindigen?
Nu zie je nog schoonheidsfoutjes in de horloges, maar de producenten zullen ook wel gehaaider worden en deze uiteindelijk aanpassen.
Waar gaat dit stoppen?

Wat is nog vertrouwd, nu en voor in de toekomst en wat doet het in de toekomst met onze originele horloges? (inzake betrouwbaarheid bij verkoop)
Ik bedoel, als zelfs documentatie al nagemaakt word in combi met de serienrs e.d. dan word e.e.a. wel knap lastig!

Wat betreft de neppers: ik zag zopas een Omega SMP LM.
Nep en verdomd goed gedaan, blauwgecoat saffierglas, logo’s…volgens de ad was de klok 99.9% naar het origineel ::o
Echt niet zaligmakend en begon werkelijk écht even te twijfelen aan m’n eigen SMP (triest dat 't moet)

Aangezien m’n Tag bij een dealer, en de SMP bij een grijze dealer wegkomt: wat doet het tevens met de betrouwbaarheid van de (grijze) dealers?

Om even mijn vakgebied erbij te halen: ik ken gerenommeerde kunsthandels die chineze massa productie sh*twerken (letterlijk inkoopbedrag 30 euro voor grotere werken, kleine werken voor +/- 5 euro…zelfde werken die “buitenlandse studenten van de kunstacademie” bij je aan de deur verkopen) voor een hondervoud (of veel meer!) verkopen, dit terwijl ze wel degelijk een naam hebben hoog te houden!!
De naam kunnen ze met gemak kwijtraken, toch nemen ze bewust de risico’s

Zouden de gerenommeerde (grijze) dealers zich vroeg of laat ook niet aan de zéér goede neppers gaan wagen?

Dit word een gevoelige: Worden er al (grijze) dealers lichtelijk verdacht van dit soort praktijken?

Wat is er tevens te doen tegen de namaak sector?

Mijn oom heeft een juwelier en doet geen handel in en reparaties/onderhoud/batterijvervanging aan de neppers, dat is een begin…er zijn gelukkig velen die eenzelfde regel toepassen.
Wat is volgens jullie nog meer inzetbaar tegen de neppers? (behalve niet kopen)

Als laatste: is het geen optie om hier een subforum te maken met info over de neppers?
En dan puur een gedeelte, bijv. op merk, met info waar je de betreffende neppers aan kan herkennen?
Er is vrij veel te vinden, maar in zo’n subforum kan je dan alles centraal archiveren.

vragen, vragen, vragen…nu nog de antwoorden.

Als ik zie wat er de laatste jaren uit China komt, verwacht ik dat de kwaliteit gestaag blijft toenemen. Ik zie dat bij vrijwel alle Chinese producten, met name bij muziekinstrumenten. De fabrikanten krijgen door wat de Westerse consument wil, en dat is naast een lage prijs, ook een zekere minimumkwaliteit.
Bij horloge zal het niet anders zijn. Bovendien denk ik dat het aandeel van ‘hommages’, dus neppers met een eigen merknaam, flink zal stijgen, er is een heel andere doelgroep voor.

Maar de Chinezen zijn ultra-zakelijk. Zolang er veel mensen zijn die de blits denken te maken met een Rolex van vijf tientjes, blijven ze die produceren. Niet de Chinezen zijn de schuldigen, maar de patsers die ze kopen.

Wat ons, als horlogeliefhebbers, te doen staat is zoveel mogelijk mensen op de hommages wijzen. Ik heb veel lol van mijn Marina M en mijn Alpha, en vertel iedereen dat je met een laag budget toch van de mooie klassieke ontwerpen kan genieten.

Misschien een idee een ‘hoe herken ik een neppe … (vul maar merk/type in’.

Dit hadden ze ook altijd op een sneakerforum waar ik vroeger kwam met foto-vergelijk tussen echt en nep.

Foute horloges zijn wellicht steeds moeilijker te herkennen, foute verkopers blijven echter makkelijk te herkennen.

Ik geloof niet dat de grijze handelaren zich aan zullen wagen. Zij hebben ook een naam op te houden. Er zijn genoeg betrouwbare adressen die grijs handelen. Dit zijn, naar mijn mening, ook zelf vooral liefhebbers. Die zullen dus niet zo snel nep verkopen, omdat ze zelf ook nep en echt kunnen herkennen. Tenminste, dat hoop ik :slight_smile:

tja ik heb ooit eens gehoord dat zelfs een juwelier niet met 100% zekerheid durfde te zeggen dat het horloge origineel zou kunnen zijn.
Kun je nagaan hoe tegenwoordig de gelijkenis is van de duurdere namaak.
Het andere punt om een apart stukje aan het fenomeen imitatie te wijden ik ben bang dat je er hier geen steun voor vind.
terwijl ik persoonlijk denk (niet op me gaan schieten svp!!!)B)-dat er op een horlogeforum voor iedereen plek hoort te zijn .
Bekijk het maar zo, wie weet zien ze dat het dan ook anders kan.:#

De fakes worden steeds moeilijker te herkennen.
als je een horloge tegenwoordig op een verkoopsite als marktplaats, Ebay en zelfs op de Rikketik beurs worden ze aangeboden koopt kan je alleen vertrouwen op je gevoel of het goed zit.
je verdiepen in alles wat met fake horloges te maken heeft.
ik zeg wel eens tegen bekenden ik kijk meer fakes dan echte horloges.
dit heeft bij mij ook zeker het afgelopen jaar mee gespeelt toen ik met de gedachte speelde alle horloges te verkopen om er 1 terug te kopen.
buiten dat het horloge dat ik nu heb echt voor mij 1 van de mooiste horloges is,
speelt ook dat het gewoon niet leuk meer is om een steeds grotere kans te lopen en keer een fake te kopen.
die stres is het mij niet waard

Popma Schreef:

Nephorloges, en haak nu niet direct af!

Ik weet het, er zijn diverse topics over en jullie
hebben er een kl*tehekel aan, ik even zo goed!
Toch ben ik benieuwd naar iets wat hier nog niet
naar voren is gekomen.

Wat is bijvoorbeeld de toekomst van de namaak
krengen?
Nu zijn de horloges al bijna niet te onderscheiden
van de echte, documenten worden vervalst enz. waar
zal dit eindigen?
Nu zie je nog schoonheidsfoutjes in de horloges,
maar de producenten zullen ook wel gehaaider
worden en deze uiteindelijk aanpassen.
Waar gaat dit stoppen?

Vroeger had je op de marktjes en tentjes Roleksen & Co die in niets gelijkenis hadden met de echte modellen. Maar de namakers letten meer op details en komen ook met betere productiemethoden, machines, etc. Zo zitten er regelmatig ETA klonen in. Op details en afwerking zit nog wel verschil. Maar deze worden, als de Zwitsers enzo niks aan doen, steeds kleiner.

Wat is nog vertrouwd, nu en voor in de toekomst en
wat doet het in de toekomst met onze originele
horloges? (inzake betrouwbaarheid bij verkoop)
Ik bedoel, als zelfs documentatie al nagemaakt
word in combi met de serienrs e.d. dan word e.e.a.
wel knap lastig!

Koop de koper. En heel veel research.

Wat betreft de neppers: ik zag zopas een Omega SMP
LM.
Nep en verdomd goed gedaan, blauwgecoat
saffierglas, logo’s…volgens de ad was de klok
99.9% naar het origineel ::o
Echt niet zaligmakend en begon werkelijk écht even
te twijfelen aan m’n eigen SMP (triest dat 't
moet)

Ik vind 't juist knap dat ze het zo goed kunnen namaken. Alleen jammer dat ze met de talenten niet eigen creaties mee maken.

Aangezien m’n Tag bij een dealer, en de SMP bij
een grijze dealer wegkomt: wat doet het tevens met
de betrouwbaarheid van de (grijze) dealers?

Om even mijn vakgebied erbij te halen: ik ken
gerenommeerde kunsthandels die chineze massa
productie sh*twerken (letterlijk inkoopbedrag 30
euro voor grotere werken, kleine werken voor +/- 5
euro…zelfde werken die “buitenlandse studenten
van de kunstacademie” bij je aan de deur verkopen)
voor een hondervoud (of veel meer!) verkopen, dit
terwijl ze wel degelijk een naam hebben hoog te
houden!!
De naam kunnen ze met gemak kwijtraken, toch nemen
ze bewust de risico’s

Zouden de gerenommeerde (grijze) dealers zich
vroeg of laat ook niet aan de zéér goede neppers
gaan wagen?

Hangt van de grijze dealer af. De meeste hebben ook een reputatie hoog te houden. Een paar missers en met 't getwitter, geforummmmmmed (?), etc. weet binnen de kortste keren de hele community het. En dan kan ie zwaaien naar z’n zaakje.

Dit word een gevoelige: Worden er al (grijze)
dealers lichtelijk verdacht van dit soort
praktijken?

Ik ken ze gelukkig niet. Maar ben ook wel benieuwd. Ik denk dat als ze er al waren, ze door bovenstaande al snel zijn gestopt.

Wat is er tevens te doen tegen de namaak sector?

Mijn oom heeft een juwelier en doet geen handel in
en reparaties/onderhoud/batterijvervanging aan de
neppers, dat is een begin…er zijn gelukkig velen
die eenzelfde regel toepassen.
Wat is volgens jullie nog meer inzetbaar tegen de
neppers? (behalve niet kopen)

Bewustzijn creëren (campagnes, documentaires), alternatieven bieden (hommages), nog betere COA’s. Rolex heeft bijvoorbeeld sinds een aantal jaren een kroontje in hun saffierglas. Patek Phillipe werkt dacht ik met een speciale minuscule code op de wijzerplaat. Net als wat ik zei: de namakers komen met steeds betere methoden/technieken om dingen na te maken. Blijf ze op dat gebied voor. Zulke fijne prints maken ze bijvoorbeeld nog niet na. Kost ze te veel.

Als laatste: is het geen optie om hier een
subforum te maken met info over de neppers?
En dan puur een gedeelte, bijv. op merk, met info
waar je de betreffende neppers aan kan herkennen?
Er is vrij veel te vinden, maar in zo’n subforum
kan je dan alles centraal archiveren.

Ik vind het niet erg om over nepperds te hebben. Maar de meerderheid denkt er anders over. Bovendien staat het in de reglementen vermeld dat discussies over replica’s niet toegestaan zijn.

vragen, vragen, vragen…nu nog de antwoorden.

Zie hierboven voor mijn subjectieve antwoorden. :slight_smile:

Er zijn indd goede neppers. Toch zie ik t altijd wel. Ik vind trouwens die Hommage dingen net zo erg als die neppers. En ik ga niet weer uitleggen waarom want dan blijft die discussie aan de gang.

Eerst moeten sites als Marktplaats aangepakt worden want die laten bewust verkopers met nep spul advertenties plaatsen. Dus zijn ook net zo fout bezig.

meziya Schreef:

Er zijn indd goede neppers. Toch zie ik t altijd
wel. Ik vind trouwens die Hommage dingen net zo
erg als die neppers. En ik ga niet weer uitleggen
waarom want dan blijft die discussie aan de gang.

Eerst moeten sites als Marktplaats aangepakt
worden want die laten bewust verkopers met nep
spul advertenties plaatsen. Dus zijn ook net zo
fout bezig.

“Wij zijn slechts een doorgeefluik.” :wink: