Nephorloges, en haak nu niet direct af!
Ik weet het, er zijn diverse topics over en jullie hebben er een kl*tehekel aan, ik even zo goed!
Toch ben ik benieuwd naar iets wat hier nog niet naar voren is gekomen.
Wat is bijvoorbeeld de toekomst van de namaak krengen?
Nu zijn de horloges al bijna niet te onderscheiden van de echte, documenten worden vervalst enz. waar zal dit eindigen?
Nu zie je nog schoonheidsfoutjes in de horloges, maar de producenten zullen ook wel gehaaider worden en deze uiteindelijk aanpassen.
Waar gaat dit stoppen?
Wat is nog vertrouwd, nu en voor in de toekomst en wat doet het in de toekomst met onze originele horloges? (inzake betrouwbaarheid bij verkoop)
Ik bedoel, als zelfs documentatie al nagemaakt word in combi met de serienrs e.d. dan word e.e.a. wel knap lastig!
Wat betreft de neppers: ik zag zopas een Omega SMP LM.
Nep en verdomd goed gedaan, blauwgecoat saffierglas, logo’s…volgens de ad was de klok 99.9% naar het origineel ::o
Echt niet zaligmakend en begon werkelijk écht even te twijfelen aan m’n eigen SMP (triest dat 't moet)
Aangezien m’n Tag bij een dealer, en de SMP bij een grijze dealer wegkomt: wat doet het tevens met de betrouwbaarheid van de (grijze) dealers?
Om even mijn vakgebied erbij te halen: ik ken gerenommeerde kunsthandels die chineze massa productie sh*twerken (letterlijk inkoopbedrag 30 euro voor grotere werken, kleine werken voor +/- 5 euro…zelfde werken die “buitenlandse studenten van de kunstacademie” bij je aan de deur verkopen) voor een hondervoud (of veel meer!) verkopen, dit terwijl ze wel degelijk een naam hebben hoog te houden!!
De naam kunnen ze met gemak kwijtraken, toch nemen ze bewust de risico’s
Zouden de gerenommeerde (grijze) dealers zich vroeg of laat ook niet aan de zéér goede neppers gaan wagen?
Dit word een gevoelige: Worden er al (grijze) dealers lichtelijk verdacht van dit soort praktijken?
Wat is er tevens te doen tegen de namaak sector?
Mijn oom heeft een juwelier en doet geen handel in en reparaties/onderhoud/batterijvervanging aan de neppers, dat is een begin…er zijn gelukkig velen die eenzelfde regel toepassen.
Wat is volgens jullie nog meer inzetbaar tegen de neppers? (behalve niet kopen)
Als laatste: is het geen optie om hier een subforum te maken met info over de neppers?
En dan puur een gedeelte, bijv. op merk, met info waar je de betreffende neppers aan kan herkennen?
Er is vrij veel te vinden, maar in zo’n subforum kan je dan alles centraal archiveren.
vragen, vragen, vragen…nu nog de antwoorden.