Fouten op websites

Ik kom net op een website wel een hele eigenaardige aanbieding tegen.
Een horloge wat op de dial duidelijk.,automatic.,heeft staan. En wat ook zeer zeker een automaat is heeft bij de specs gewoon staan dat het een quarts is.
Komen dit soort dingen vaker voor?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

1 like

Oh, zie je vaker.

1 like

Als de prijs dan ook voor de quartz is dan heb je een prima deal te pakken toch? :grin:

4 likes

Zelfs in de winkel weet de gemiddelde HF’r vaak meer over het horloge te vertellen dan de verkoper (ster). Zelfs de fout quartz-automaat wordt dan gemaakt.

5 likes

Och zelfs Rolex betrappen we er weleens op, vooral in het vintage domein!

2 likes

Nog erger. Ik heb me eens laten uitleggen bij een automatisch horloge dat die oplaadt door beweging. En dat het lang duurt voordat de accu zo niet meer oplaadt en die vervangen moet worden.

Mechanisch. Niet kinetic ofzo he. 🥸

7 likes

:joy:

Wat ik vervelender vind: verschillende merken hebben een model in zowel quartz als mechanische uitvoering. Van Tissot al vaak meegemaakt dat ik zocht op het modelnummer van de automaat en dan plots op een wel erg mooie aanbieding uitkwam. Als je dan het plaatje bekijkt, blijkt het om de quartz te gaan. Maar is duidelijk het automaat-modelnummer vermeld. En de omschrijving geeft dan niet altijd duidelijkheid.

Ik denk dat je het altijd verliest in zo’n geval. Kun je hem uiteraard nog terugsturen en refund krijgen.

1 like

Op de website van Rolex staan ook een paar flinke fouten. Een Daytona voor €12.500 bijvoorbeeld. Er mist 20k in dat bedrag.

4 likes

Ik heb zelf al een aantal keer gezien dat horloges worden aangeboden die “werken op polsslag” :thinking:

4 likes

Ik ken wel iemand die m voor dat bedrag kreeg hoor. “They do exist”. Maar das ook de enige waarvan ik het weet.

1 like

Je zult maar in coma liggen, en je automaat stopt ermee.
Mooi dat je dan doodverklaard wordt. :scream:

2 likes

Vorige donderdag gekochte krant, het was toen 2 september.

4 likes

Als daar de voetbaluitslagen toevallig instonden had je mooi de toto kunnen winnen.

2 likes

1 like

En nou back to the future met dat boek :slight_smile:

yes… dat is normaal in elke tak van sport. Bekend zijn de fouten in de prijs bij tvs waardoor mensen massaal bestellingen deden online. En tja dan sta je als bedrijf 10-0 achter als je er later achter komt.

Is dat die uit back to the future 2?

1 like

Jawel. Hij gaat helaas niet verder dan 2000.