foutje bij Tudor

Dat het wel eens fout kan gaan bij de verkoop van een high-end watch, laat dit filmpje zien. :open_mouth:

2 likes

Waar mensen werken, worden helaas fouten gemaakt.

3 likes

Kan gebeuren! Desalniettemin een mooi merk.

1 like

Tuurlijk, maar je baalt wel als je zoveel K voor een klokje betaald toch?

Helemaal mee eens :+1:

Tuurlijk. Het is niet de ervaring die je wilt. Maar het gebeurt overal. Auto’s, horloges, banken, bedden… Uiteindelijk wordt het goed opgelost en dat is waar het om draait.

Toch beter inspecteren in de winkel. En voor mij geldt dan dat ik dat zonder bril moet doen.

2x ziet hij de krassen pas bij thuiskomst. Zou een juwelier dat 2x geloven van een willekeurige klant? Misschien hebben ze al meer QC problemen met Tudor gehad waardoor ze dit geloofden? Pure speculatie alert hier natuurlijk :slight_smile:

Nou ja goed? Hij had twee keuzes:

  • een horloge accepteren waar twee keer aan gepolijst was
  • zijn geld terug en 5 maanden wachten op een nieuwe

Tudor is geen high end. Hooguit mid end.

High end zijn merken als PP, AP, Blancpain, Breguet.

Higher mid end is eerder Omega, Rolex, JLC etc.

Tudor is daar nog onder geplaatst.
De kerel van deze youtube-film zegt ook: Entry level luxury watch (en hij heeft een verschrikkelijk accent).

Als hij hier 2 x een polijstdoekje over had gehaald was er niets meer aan de hand geweest.

1 like

Aan de binnenkant zie ik ook wel eens wat QC issues, al een paar keer flink beschadigde uurwerk schroeven gezien.

6 likes

Zonde en gewoon sloppy werk. Te lui om de juiste maat schroevendraaier te pakken.

Je komt het soms ook tegen bij vintages met prachtige uurwerken. Het doet pijn aan je ogen.

1 like

Dit is toch oud nieuws?

4 likes

Ik heb hem ook al een paar keer eerder langs zien komen inderdaad.

2 likes

… met Tudor kan @RLC je wel vertellen. :wink:

Verder, ach wat een drama weer. Er gaat wel eens wat fout. Gelukkig maar, dan weten we zeker dat er mensen aan te pas komen. :sunglasses: Ik vind het verwonderlijk(er) dat ‘we’ er tegenwoordig gelijk een filmpje van maken . Alles voor de likes. Dat is vooral wat er fout gaat, elkaar gek maken en #influencen.

:rofl:

3 likes

Hij heeft toch al andere video gepost over de oplossing? Bleek dat de AD het had verkloot en niet Tudor?

1 like

Dit filmpje ook gezien alvorens ik er een kocht. Nooit spijt gehad…Pech kan je altijd hebben maar bij Tudor wordt alles wordt prima opgelost. Een wachttijd is er nu eenmaal bij dit model. Hier is hij weer blij.


Fout lag echt bij de AD.
1 like

Soms is het ook goed als het misgaat bij een nieuwe aanwinst. Hoe het opgelost wordt zegt alles over het merk!

Ik heb niet veel slechts gehoord over Rolex / Tudor in dat opzicht, hooguit dat ze onderdelen niet retourneren.

Ai harde statements, Hier zijn de meningen nog flink over verdeeld hoor. Tudor is het ‘submerk’ van Rolex en Rolex staat ook niet perse bekend om zijn perfecte afwerking. Niet raar dat de afwerking van Tudor below par is.

De beschadigde schroeven zitten op een nieuw uurwerk of eentje die geserviced is door een AD?

Ik vind het toch high end. :wink:

High of low end ze zijn gewoon geweldig.

Dit filmpje is niet het hele verhaal, de AD had het horloge niet naar tudor gestuurd maar naar een 3e partij. Deze heeft het horloge goed te grazen genomen en tudor was dan ook niet blij dat dit filmpje op internet stond terwijl zij er niets aan konden doen.

Als je afwerking niet top is, je eigenlijk geen historie hebt qua uurwerkconstructie, dan ben je gewoon evident geen high end merk.

Daar hoeven we m.i. niet flauw over te doen, ik zeg ook niet dat Tudor slechte horloges maakt, maar wel dat het niet op het niveau JLC, of AP, PP etc. ligt.

Sterker, dat kan helemaal niet voor dit geld.