FP: kiezen van een horloge

Ik ben er nog niet uit, maar ben door jullie suggesties eens gaan kijken naar zgn “dressy divers”. De Orient Mako lijkt me in elk geval een goede optie. Met de schuine bezel vind ik deze mooier (eleganter is het goede woord denk ik) dan de J. Springs divers. Het is wel jammer dat hij geen see-through kast heeft; ik vind het wel leuk om de techniek te kunnen zien.

Ik ben zelf ook op jacht
http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,97003
naar een blauwe Mako.
Ik ben dus wel nieuwsgierig of je al een keuze had gemaakt. En waar je hem dan gekocht hebt.

Hoi Peter,

Ben je al op de site geweest van www.monsterwatches.nl?
Succes

Ik heb het even laten rusten, maar een paar week geleden heb ik de knoop doorgehakt. Het is geen Mako geworden - hoewel ook die erg mooi is - maar toch een Seiko, namelijk de SKXA47 “White Knight”. Wel wat duurder, maar dat mag ook wel vind ik. De vorm is zowel sportief als elegant, wat mij betreft dus een erg geslaagde combi. Ik heb hem besteld bij Monsterwatches. Zodra ik hem in huis heb, zal ik wat pics posten :).

Iedereen bedankt voor de hulp.

Dat is een mooi begin voor een verzameling. Je bent nu officieel geinfecteerd. :wink:

Het is deze toch of heb je een andere kleur wijzerplaat?

Jep, dat is hem. Het is geen blauw, maar bij dit model vind ik wit ook super.

Dus nu ben ik geinfecteerd? Mooi, kan ik anderen besmetten ;).

Is ook een hele fraaie.
Ik ga toch voor de Mako, en dan ben ik deels geïnfecteerd, Orient = 51% Seiko

Oh shit…ik heb al een Seiko ::o

Gefeliciteerd! En nu maar wachten op de foto’s:)

hoi Peter,

een goede keus (tu) zul je veel plezier van hebben…(en waterdicht)

Groet,
Arno.

Thanx! Jij ook bedankt voor de mailtjes :).

Hier is er alvast eentje :).

Toen ik hem uit de verpakking haalde had ik al zoiets van “wauw”. Het is geen vergelijk met mijn Lolex. Dit horloge loopt veel preciezer, heeft een veel beter gangreserve, en is stukken degelijker. In het begin vond ik hem wel aan de grote kant, maar dat went snel genoeg. Toch is dit wel de maximale grootte voor mijn pols.

Mooi(tu). Nu maar wachten op de rest!

Deze foto’s laten wat meer van het horloge zien:

Ik vind deze grootte wel mooi, maar groter had hij ook niet moeten zijn.

Mooie foto’s(tu)