Fraai potje eBay oplichterij

Ik ben nou wel mijn collectie aan het opschonen maar aan de andere kant komt er al weer wat bij. Tenminste, dat was de bedoeling.

Mildia is een merk waar ik af en toe op zoek omdat ze in het verleden in mijn ogen mooie horloges hebben gemaakt. Ik liep tegen een fraai exemplaar aan op eBay Belgie en heb die een tijdje gevolgt. Deze veiling liep 20 minuten geleden af. Omdat ik niet had verwacht zo vroeg thuis te zijn (meestal blijf ik op vrijdag wat langer borrelen) had ik een bod gedaan van 45,61. Toen ik aan het begin van de avond naar het cafe ging stond de prijs nog op 15,24.

Ik kom dus net thuis en open mijn mailbox en zie dat ik overboden ben. En ik was net te laat om nog eens te bieden (ik heb geen ruggegraat, mijn hoogste bod is vaak toch niet mijn hoogste bod :D). Jammer!

Ik keek nog even naar de biedingen en zie dat ene sylvie496 18 keer heeft geboden om net over mijn bieding heen te gaan. Vreemd…? Maar eens naar de verkoper gekeken. Hij had de afgelopen tijd al vaker aan sylvie verkocht…! En heel even dacht ik dat ik vast binnenkort een “second chance offer” zou krijgen :smiley:

En ja hoor… net binnen, nog geen 20 minuten na het aflopen krijg ik een second chance offer! Dit is wel heel erg brutaal denken jullie ook niet?!?

Hier de veiling: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=007&sspagename=STRK%3AMEDW%3AIT&viewitem=&item=170051851835&rd=1&rd=1
Ik ga de verkoper er maar eens mee confronteren. Ik wil het horloge wel hebben, maar dan voor 15,24!

Het is inderdaad alleen al raar dat die sylvie496 zichzelf iedere overbied (goed nl woord?). Ik de verkoper meedelen dat het niet helemaal zuiver oogt, en zou voor het relatievekleine bedrag nog wel het horloge van hem willen afnemen, hoewel de gedacht om hem accuut te laten vallen zich ook sterk opdringt. Veel wijsheid (en geluk?).

Gerwin

Afgelopen week precies hetzelfde meegemaakt op Ebay Duitsland. Geboden op een kavel eigenlijk al iets te veel naar mijn zin, maar goed het was voor mijn vriendin. Vervolgens heeft een andere bieder een keer of 20 iedere keer iets meer geboden en binnen een uur nadat de veiling was afgelopen kreeg ik de second change offer.

Daar trap ik dus niet in. Zo’n één-tweetje heb ik al vaker meegemaakt, ik ga er nooit op in.

dit Spelletje word vaak gespeeld door gehaaide verkopers, alleen werken die met verborgen biedlijsten,
dan valt het minder op. maar ja, dit zijn natuurlijk wel Belgen :slight_smile:
bgm197 in Polen is zo’n beruchte boef, altijd word je overboden en altijd krijg je een second chance offer.
het gaat hier om horloges in de $1000,- tot $ 3000,- klasse.
Michael en Sylvie hebben dit churnen volgens mij net zelf uitgevonden, en jij bent het eerste proefkonijn Henrik :slight_smile:
zijn beide in februari 2005 ingeschreven bij eBay, waarschijnlijk op hetzelfde adres in Stembert België ?

Ik denk het. Sylvie heeft al twee keer wat van Michael gekocht, waarschijnlijk omdat er niet op een sco ingegaan werd. Is qua verzenden wel makkelijk, van zijn kamer naar die van z’n vriendin :smiley:
Ik heb 'm laten weten dat ik het voor 15,24 afneem of anders deze situatie eens bij ebay voorleg om te kijken of zij het ook zo vreemd vinden.

Ik heb eens gekeken naar overige objecten die hij verkocht heeft. Sylvie duikt heel vaak op moet ik zeggen, zeker meer dan twee keer. Niet als hoogste bieder, maar om de prijs op de drijven. Persoonlijk vind ik dat je zulke lui bij ebay moet melden. Ik baal van zulke lui.

ik zeg, royeren die hap, hier is ebay niet voorbedoeld !!!
groet, frank.

Kijk voor wat dat betreft maar eens naar de voorwaarden bij E-bay. In feite moet je niet eens dreigen met stappen, maar direct een zgn conflict open met een melding van vermoedelijk bedrog. Dit gedrag moet je meteen de kop in drukken. Maakt daarbij niet uit of het nu gaat om 10 of om 10.000 Eurio!!!

Arjay

Beste Henrik,

Bedankt voor je email, waarin je ons meldt dat een gebruiker
waarschijnlijk de regels van ons beleid overtreedt.

We hebben je melding nader onderzocht. Vanwege de specifieke
omstandigheden, hebben wij deze gebruiker inmiddels een schorsing
opgelegd.

Als een lid is geschorst, kan de gebruiker niet meer bieden, verkopen,
of feedback achterlaten en ontvangen op eBay. We kunnen geen verdere
gegevens verstrekken over dit onderzoek of de account van de verkoper,
omdat dit in strijd zou zijn met ons privacybeleid. Dit beleid bestaat
om alle eBay-leden te beschermen.

Je hulp bij het instandhouden van eBay als veilig en gerespecteerd
handelsplatform wordt door ons op prijs gesteld.

Met vriendelijke groet,

Edzard Haas
eBay Afdeling Regels en Veiligheid

Goed bezig Henrik (tu)
groet, André

Goede zaak.

Ik heb al een paar keer een melding van Chinese oplichters gedaan, helaas is daar niets aan gedaan. De balangen wegen toch iets zwaarder als het gaat om zo’n grote afnemersmarkt :frowning:

Heel goed gedaan.

:)-D

Kijk da’s nu de koe bij de horens vatten!

Arjay

opschonen die hap !!
groet, frank.