Franck Muller Geneve Casablanca

Hi,
Ik heb een vraagje, heb ooit van een kennis deze gekregen die t weer van een kringloop had alleen ik keek even later op internet en zag ik €€€€.
Nu is mijn vraag of t echt is of niet? En wat er voor gevraagd word.

1 like

Een foto is handig

Ik denk ± 3, tenzij goede conditie dan 4.

Foto van achterkant?

Zou inderdaad wel op geknapt moeten worden. En dat is t bevestiging pinnetje wat je ook op de foto ziet

Ziet er allemaal erg grof uit, is het een mechanisch uurwerk of een quartz?

Al slaat u me dood… 0 verstand

Wat bedoelt u hier mee?

Mijn snelle Google resultaten leveren op dat de kroon niet klopt en dat er meerdere dingen bijna niet te vinden zijn, al zoek ik op het referentienummer. Dan komen ook verschillende modellen naar boven. Ook vond ik een vergelijkbaar model met dezelfde kroon bij een replicaboer, dat lijkt me niet positief… Ik mag hiervan helaas geen link delen.

Ik voeg mij toe bij kamp FAKE.

Maar goed, noem mij vooral geen Franck Muller expert.

Hier lijkt 'ie op gebaseerd te zijn:

Franck Muller Cintrée Curvex Lady Edelstahl Damenuhr Ref… voor € 3.550 te koop van een Trusted Seller op Chrono24

Als je het nummer op de achterzijde invoert bij google dan kom je er meer dan 1 tegen … dat lijkt me een slecht teken

2 likes

Afwerking op het 1e zicht is niet heel bijzonder maarja ik durf nog niks te zeggen.

Waren fm horloges niet vrijwel allemaal van edelmetaal

Er staat ook een andere op die er precies t zelfde uitziet… ook de achterkant. Die u stuurde is iets anders.

Link?

Stuur 'm via pb. Ben nieuw, mag blijkbaar geen links sturen…

Zeker, nu ben ik benieuwd!

Ik zeg dat wel, maar kan t niet vinden, hoe ik u een pb moet doen
Kunt u mij een pbtje doen?

1 like

Hierbij de link:

Franck Muller Ref. 1752 S6 for $2,843 for sale from a Seller on Chrono24

Dit is een ander model (1750), hij heeft de small seconds, dat heeft die van jou niet…

Mijn oordeel blijft staan, ik zie weinig tot geen quartz horloges met Casablanca op de onderste helft van de plaat, vooral niet met een witte wijzerplaat. Het lijkt erop dat dit enkel onderaan de plaat staat wanneer het een automaat betreft. Ik zie alleen vergelijkbare modellen met Curvex onder op de plaat, die hebben ook een kroon met cabochon.