Franck Muller: meest gecompliceerde polshorloge

Dit wilde ik even onder de aandacht brengen:

Franck Muller heeft het meest gecompliceerde polshorloge ooit op de markt gebracht met 36 complicaties en bestaande uit 1483 onderdelen. Het kost 2,7 miljoen dollar (1,9 miljoen euro) en heeft o.a. een tourbillon, rattrapante flyback chronograaf via een enkel drukker, grande en petite Westminster carillon, eeuwigdurende kalender en een schrikkeljaaraanduiding. De schrikkeljaaraanduiding houdt ook rekening met jaartallen deelbaar door 100 (geen schrikkeljaar) en jaren deelbaar door 100 én 400 (wel een schrikkeljaar).

Hoewel het horloge (buiten te duur) voor mijn pols net te groot zou zijn (42 mm (breed) bij 61 mm (lang) bij 19 mm (hoog)) is het wel een prachtig stukje techniek (zie vooral de foto van het uurwerk!). Ik vind het wel wat hebben.

Wat vinden jullie?

Zie: http://www.horloge.info/nieuws/Franck-Muller-Aeternitas-Mega-4-s-werelds-meest-gecompliceerde-polshorloge/538

Ik krijg er hoofdpijn van. Ik mis alleen nog de mogelijkheid om er mee te internetten. :wink:

Als er een drie-assige tourbillon in zou zitten, was ik 'ns in mijn portemonnee gaan kijken :smiley:

Een geweldig knap staaltje werk, maar dit lijkt me meer iets voor in de kluis van een rijke olie-sheik dan voor om de pols van een Horlogeforum lid…

Groet
Mark