Ik vind het wat makkelijk om de schuld bij de fabrikant neer te leggen en daarmee te zeggen dat het een slecht merk is.
Wat als het horloge nu wèl gevallen en/of zwaar gestoten is en de gevolgen hiervan de schade is die het merk aangeeft.
We hebben allemaal al snel ons oordeel klaar zonder ook maar iets van de achtergrond te weten.
Verhaal komt van één kant…een (al dan niet terecht) ontevreden consument.
Vraag het eens aan de gemiddelde juwelier met wat voor een "smoesjes"consumenten aankomen als hun horloge kapot is.
Ze hebben het nooit zelf gedaan en ze dragen het horloge vaak alleen in het weekend…(en als je het horloge dan bekijkt…!)
Ze hebben ook allemaal een goedkope Casio of Seiko en die hebben ze al 20 jaar en nooit problemen…en nou kopen ze een keer een duur horloge…!
Nogmaals, ik zeg niet dat Akko hier een l.lverhaal op zit te hangen, maar het oordeel is wel snel geveld over het merk.
Je kunt een auto van 200.000 euro kopen, als je tegen een boom rijdt dan zit er een deuk in.
kan allemaal best zijn maar toch ben ik geneigd het verhaal te geloven want je moet al verdomd sterk in he schoenen staan om op een open forum dingen gaan te beweren van een fabrikant die helemaal niet kloppen. Indien dit allemaal niet waar zou zijn dan zou het de poster van de thread wel es zuur kunnen opbreken toch? Of is dit doemdenken dat ik doe?
En geef toe als je ziet hoe de grote merken hun klanten behandelen dan moet je niet stom staan van zo’n dingen. Wijzerplaten en onderdelen die vervangen worden zonder dat de klant erom vroeg , waar hij dan ook nog es voor moet betalen en waarna hij de stukken als je ze eist vakkundig vernietigd weerkrijgt of zijn dit dingen die anderen niet meemaken?
Daar zit nu net mijn irritatie. Als je tegenwoordig met een legitiem probleem aan komt, wordt je bij voorbaat al behandeld of je het zelf hebt veroorzaakt en dat je bovendien niet eens weet waarover je het hebt.
Bovenstaande geldt niet alleen voor horloges, maar voor zeer veel andere zaken zoals auto’s en elektronica.
Natuurlijk is er veel misbruik gemaakt van het goede vertrouwen van de winkelier, maar de laatste tijd lijkt het compleet de andere klant te zijn opgegaan. Maw, de klant is de schuldige tenzij het tegendeel bewezen kan worden. Enfin, dit zal wel een eindeloze discussie kunnen worden, maar ik laat het hier bij.
Ropa Schreef:
Ik vind het wat makkelijk om de schuld bij de
fabrikant neer te leggen en daarmee te zeggen dat
het een slecht merk is.
Wat als het horloge nu wèl gevallen en/of zwaar
gestoten is en de gevolgen hiervan de schade is
die het merk aangeeft.
We hebben allemaal al snel ons oordeel klaar
zonder ook maar iets van de achtergrond te weten.
Verhaal komt van één kant…een (al dan niet
terecht) ontevreden consument.
Vraag het eens aan de gemiddelde juwelier met wat
voor een "smoesjes"consumenten aankomen als hun
horloge kapot is.
Ze hebben het nooit zelf gedaan en ze dragen het
horloge vaak alleen in het weekend…(en
als je het horloge dan bekijkt…!)
Ze hebben ook allemaal een goedkope Casio of Seiko
en die hebben ze al 20 jaar en nooit
problemen…en nou kopen ze een keer een duur
horloge…!
Nogmaals, ik zeg niet dat Akko hier een l.lverhaal
op zit te hangen, maar het oordeel is wel snel
geveld over het merk.
Je kunt een auto van 200.000 euro kopen, als je
tegen een boom rijdt dan zit er een deuk in.
Even los van de vraag hoe het horloge kapot is gegaan, breng eens een kapotte Fiat Panda naar de dealer en een kapotte Bentley, in de reparatieprijs zal een groot verschil zitten. Dus de reparatieprijs voor dit horloge vind ik niet zo gek maar het blijft natuurlijk wel een hoop geld.
Oke mensen, hartelijk bedankt voor alle reacties, fijn dat jullie er het zelfde over denken.
En als er iemand een oplossing weet, of een ingang bij FM zodat ik een mail er naar toe kan sturen.
Ik zal jullie hier op de hoogte houden hoe het nu afloopt !
Heb van mijn erfenis iets speciaals willen kopen. Niet dat het geld verdwijnt en ik er niks voor terug heb.
Heb dus gekozen voor een FM ter gedachtenis !
Is wel iets blijvend en speciaal, het is niet dat ik in weelde leef en dus niet zo maar ff de reparatie kan betalen.
Ben net als de meeste van jullie een horloge freak.