:X
Voor alle mensen die denken een kwalitatief erg goed horloge te kopen !
Ik kocht bijna 3 jaar geleden voor 17600 euro een Franck Muller conquistador Cortez king size staal.
Na een jaar sprong de bediening van de stopwatch los, horloge opgestuurd en GEEN garantie. Fout klant !
Oke maar 675,00 euro afgerekend om toch maar het horloge weer te kunnen dragen.
Half jaar daarna lag de rotor los in de kast.
Tja meneer zijden ze gebeurt vaker…vreemd hoor lijkt wel een kermis horloge dacht ik nog !
Nu bijna 3 jaar later stopt hij met lopen.
Dus weer naar Zwitserland opgestuurd. En ja je kan het niet verzinnen !!!
1475,00 euro reparatie, hij zou gevallen zijn de wijzerplaat zou krom zijn en het uurwerk zou vervangen moeten worden!!!
Dit is echt te gek mensen…mocht je ooit overwegen om je geld uit te geven koop dan a.u.b een seiko, die loopt al jaren bij me !!!
Ben er echt helemaal ziek van en heb hem dus ongeprepareerd retour laten komen, ach ja je kan voor dat geld ook niet alles verwachten !!!
Bizar! Qua regelmaat dat ie stuk gaat zou je haast denken dat je een nepper hebt gekocht. Is natuurlijk niet zo maar wat een slechte service dan ook zeg! Ik berloof je dat ik nooit een Franck Muller zal kopen
Tja, heb je een idee. Ik ben te einde raad !
Niemand van franck Muller is thuis, en spreken niet met klanten !! Alles loopt via een dealer die ze met de rug tegen de muur zetten !!
Man, man, man, wat een miserie.
Misschien is er een horlogereparateur in den lande welke tot een aanvaardbare oplossing / reparatie kan komen.
Ik wens je in ieder geval succes!!
Volgens mij kan je redelijkerwijs verwachten dat een horloge van €17.000 langer dan drie jaar probleemloos de tijd kan aangeven. Kan je daar de verkoper niet op aanspreken? Eén jaar garantie of niet! Daar heb je per slot van rekening de koopovereenkomst mee gesloten, dus met hem moet je zaken doen. Hij kan zich niet verschuilen achter de fabriek.
Mmmm, ik moet eerlijk bekennen dat ik al een poosje naar een Franck Muller op zoek ben, en wel de Color of Dreams, is naar mijn mening een schitterend ontwerp al zal niet iedereen dat met me eens zijn.
Nu toch maar iets voorzichtiger zijn, bedankt voor de tip
Probeer het eens via Watching, Horloges of een ander blad.
Leuk item kan dat worden en ik kan mij zo voorstellen dat oncle Franck dan ineens wél tijd voor je heeft…
Jur
Want het garantietermijn is natuurlijk voorbij, hoe spijtig ook.
Zoals al eerder gemeld heb je een overeenkomst met de dealer waar je 'm gekocht hebt, en niet met de fabrikant.
Kunnen ze b.v. aantonen dat de wijzerplaat krom is ?
Als dit zo is dan heb je natuurlijk weinig in te brengen, een wijzerplaat wordt niet zomaar krom.
Succes in ieder geval !
Je bent iig niet de eenigste die problemen heeft met F.M.
Ik ken er helaas nogal een aantal, waarvan ze allemaal arrogant worden behandeld, en dat ze blij mogen wezen als er binnen 6 maanden naar gekeken wordt.
Hoe duurder het product hoe slechter de service lijkt het wel
Ik denk dat dit berichtje hier al meer geld voor FM heeft gekost, dan dat hij het gewoon even gerepareerd zou hebben. Maar ja, gemiste inkomsten laten zich moeilijker meten dan zekere reparatie kosten. Hoe kortzichtig kun je zijn, het lijken wel beleggers…
Lijkt mij ook. Ik zou eens je rechtsbijstand vragen wat je mogelijkheden zijn. Alle correspondentie e.d. overleggen. Lijkt mij in het kader dan ook slim om een second opinion te vragen bij een goede juwelier die het merk zelf niet voert (maar bijv. wel andere dure merken en bekend staat om kennis, kunde en klantvriendelijkheid). Wellicht kan hij dan ook een rapportje opstellen.
Bij FM vindt men blijkbaar dat ze kunnen doen wat ze willen: ze zijn toch machtiger dan een klant… M.a.w. kunnen en gaan een rechtzaak evt. zonder knipperen wel aan.
Hoe dan ook, meer dan schandalig dat je zo behandelt wordt.
Je zou denken dat een merk als FM zich een dergelijke beroerde service niet zou kunnen veroorloven. Lijkt me toch niet echt een merk waar ze het van kwantiteit moeten hebben en dus zuinig moeten zijn met hun klanten.