Francois Rotier

Goede avond beste verzamelaars.

Ik ben nog maar een jaar geleden begonnen met mijn collectie.
En nu heb ik al een seiko, en een baume en mercier.

Ik ben nu erg onder de indruk van een Francois Rotier Tourbillon Grande Complication, en ik wil hem graag aan mijn collectie toevoegen.

Mijn vraag is, of iemand die ook een uurwerk van Francois Rotier in bezit heeft,
of er meer feedback over heeft mij te kunnen adviezeren?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Met Vriendelijke Groet:

Poul

Uurwerk is de Liaoning 5010. Horloges met dit uurwerk vindt je vanaf zo’n EUR 325.

Zie http://cgi.ebay.co.uk/FLYING-TOURBILLION-WATCH-v2-Tourbillon-POWER-RESERVE_W0QQitemZ350145373488QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL?hash=item350145373488&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=72%3A1301|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Francois Rotier is een zogenaamd “plakmerk”. Koopt deze standaard chinezen in, plakt er een eigen merk op en wellicht nog wat kleine veranderingen (wat bling). en voila, een horloge met een fancy naam.

Qua merk schat ik je Seiko en B&M echt hoger in:)

tourbillons uit china willen na een aantal maanden '‘tourbilleren’'nogal eens kuren vertonen of zelfs gewoon stoppen (en geen normale horlogemaker die dat aandurft)

althans dat is wat verschillende reviews zeggen

Ik heb ervaring met bovenstaande E-Bay verkoper,
heeft echt prima kwaliteit horloges voor de prijs en geeft een goede service.
:~

Tja, ga maar na wat ze kosten. Kijk wat een Zwitser met een tourbillon kost. Doe daar een korreltje zout vanaf en weet dan wat het verschil in kwaliteit zou moeten zijn.

De meesten van ‘ons’ kunnen zich geen echt (goed) horloge met een tourbillon veroorloven.

doorsparen voor een horloge met een progress tourbillon sst is een mogenlijkheid

chronoswiss had er één en frederique constant ook,maar reken dan wel op prijzen van rond de 10-15k(progress heeft iets van 250 tourbillon uuwerken uitgeleverd aan voorgenoemde merken ,dus je zal moeten zoeken)

Maar dan heb je wel een echte switser te pakken

Daarom geeft Sea-Gull levenslange garantie op hun tourbillons, die overig geen €350 kosten, maar vanaf zo’n €2000 in staal beginnen.

Natuurlijk hebben die een andere afwerkings graad dan een topstuk van Patek, of A.Lange, maar die zijn dan ook niet een factor 10, maar al gauw 50x duurder.

Ik doel op Francois Rotier-achtige klokkies.

Bedankt mijn beste!!

Door u advies ben ik weer verder gaan zoeken, en is mijn oog gevallen op een
Baume & mercier automatic Fleetwood.

Met Vriendelijke Groet

Poul