Frankenseiko Bellmatic of the real deal?

Weet iemand van jullie of dit een originele uitvoering is van de Bellmatic. Hij wordt aangeboden als 4006-6060. Vind het een mooi ding maar heb sterke twijfels over de originaliteit.

1 like

Ik ben nog geen Bell matics tegen gekomen met een zwarte dial, gouden wijzers en indices.
@koekoek kan er ongetwijfeld meer over zeggen, maar mij lijkt het niet kloppen. De case lijkt overigens wel van een helmet (6139 7100)

kwam deze tegen op het WWW en zag er ook wel met gouden wijzers,de case klopt wel voor een 6060 denk ik
veel hangt ook af natuurlijk van de lichtinval en een al dan niet gelige verlichting
deze komt al zeer dicht in de geburen denk ik:slight_smile:

Op de insert zitten de getallen andersom (50 op 2 positie) op die van de OP en het YouTube filmpje hierboven… Dat valt me op. Geen idee welk de juiste is of allebei juist kan zijn…

Het is vooral even googelen en goed kijken :spy:

Kast en caseback lijken te matchen en zijn correct. Maar de wijzerplaat en chapterring zijn niet correct. Ik zou deze dus laten liggen.

1 like

Als je deze vid bekijkt zie je dat dit een 4006 6080 is en geen 6060.

1 like

ik zie trouwens op het net de meeste met de 50 aan de rechtse kant, maar kom ze allebei wel vaak tegen ?
zowiezo zie ik erg veel variaties hierin op het web

Maar los daarvan is het gewoon een verkeerde wijzerplaat voor deze referentie

1 like

Check even de Seiko folder pdf’s die getoond worden hier op het Vintage forum

Een brush op de ring rond het glas heb ik bij Seiko nog nooit gezien.
Wel leuk gevonden :+1:

De kast is gerestaureerd. Ring hoort niet te zijn gebrushed. Lug end zijn in principe redelijk netjes sunburst gebrushed (de brush zelf) Maar met een te grove brush tov origineel. Verder is de kast eerst gepolijst voor de plaatsing vd brush, en heeft de brush op een paar plekken geen strakke verbinding met de polish (door slijtage na langdurig dragen)

Kortom, redelijk nette restauratie met wat fantasie (brush op de ring)

Laat maar lopen, indien je naar net origineel op zoek bent

1 like

Bedankt mannen voor de snelle reacties!
Was er al bang voor maar nu blijkt dus inderdaad dat ie verre van origineel is. Had nog even contact met de verkoper en die bevestigde inderdaad dat de dial vervangen is. Jammer, vond het wel een mooie combi verder. Rustig verder kijken!

1 like