Hartstikke nep natuurlijk. Maar ik zelfs hier op HF af en toe samengestelde horloges die er uiteindelijk heel tof uitzien. Heb jij ook een creatief samengesteld horloge waar je trots op bent?! Show us what you got! Gewoon leuk voor de vrijdag!
Misschien heb ik het mis, maar bij een franken denk ik aan een horloge dat bedoeld is om 100% origineel te lijken, maar waarmee gerommeld is. Waarbij bij een mod juist het doel is om tot een bewuste verbetering of nieuw ontwerp te komen.
Ff gecheckt, ik vind dit wel een goede uitleg.
Edit:
franken = opgelapte schade-auto met slechte onderdelen en de kilometerteller teruggeschroefd
Dit is wel een ehhhh… schande voor de liefhebber😉
3 jaar terug gebouwd op verzoek. Met alleen de voorzijde van een sandwich dial origineel Panerai.
Cijfer gaten gevuld met BWG9 lume en de wijzers ook. Kast met saffier 44mm.
Standaard eta 2824.
Nope…dat is een origineel plaatje geweest maar dan zonder sandwich dial achterkant.
En qua model, in een H3 tactical kast komt het niet heel erg in de buurt van de originele Panerai vorm.
Een klant vroeg of ik er een automatisch horloge van kon maken. Bewust geen marina kast oid gepakt want dan werd het wel een rep.
Deze heb ik samen met een bevriende verzamelaar gemaakt: een shturmanskie “gagarin” type 2… Je weet wel het eerste horloge dat aan de pols van zowel de eerste man, als eerste vrouw in de ruimte zat (het eerste horloge in de ruimte was een generieke pobeda aan de poot van een hond btw…).
De originele zijn of geheel afgekloven of grotendeels franken. De reissues vonden we nooit zo geslaagd…dat kunnen we beter dachten we toen…
Voila: origineel uurwerkje uit het jaar en kwartaal van Gagarin zn vlucht. Nieuwe kast (stainless) en wijzerplaat uit de AU. De wijzers van een “sportvinie” genomen en de uur en minutenwijzer zijn geblauwd voor “originaliteit”
De caseback is van een Polerouter jet referentie 40355/4.
Dus met een hele andere case & dial.
Zou normaal ook een caliber 215/9 moeten hebben in plaats van de 218/2 die er nu inzit.
Aan de positieve kant, ik zie het als leergeld, de horloge loopt vrij goed, ik vind ze mooi en ze wordt gedragen
Ben voorzichtig aan het uitkijken voor een echte, en heb al aardig wat plezier beleefd aan research.