Frankenstein-show: show me what you got

Pff ik zag net op het wereldwijde web een crea bea submariner… met een witte wijzerplaat een sub Polar?! :joy:

Hartstikke nep natuurlijk. Maar ik zelfs hier op HF af en toe samengestelde horloges die er uiteindelijk heel tof uitzien. Heb jij ook een creatief samengesteld horloge waar je trots op bent?! Show us what you got! Gewoon leuk voor de vrijdag!

2 likes

Leuk! Maar het wordt zaterdag. :wink:
Nu te donker voor foto’s

1 like

Ik nomineer deze:

Dit was nou een dikke SKX. 6R15 en een WR van 320+ meter.

13 likes

Best of both worlds?!

1 like

Een Frankenwatch vind ik toch wat anders dan een mod.

Maargoed, dan deze:

En deze uiteraard:

image

8 likes

Wat is er frankenwatch aan deze? Of juist mods?

Wat is verschil eigenlijk?

1 like

Misschien heb ik het mis, maar bij een franken denk ik aan een horloge dat bedoeld is om 100% origineel te lijken, maar waarmee gerommeld is. Waarbij bij een mod juist het doel is om tot een bewuste verbetering of nieuw ontwerp te komen.

Ff gecheckt, ik vind dit wel een goede uitleg.

Edit:

• franken = opgelapte schade-auto met slechte onderdelen en de kilometerteller teruggeschroefd
  • mod = getunede, gepimpte auto
2 likes

Dit is wel een ehhhh… schande voor de liefhebber😉
3 jaar terug gebouwd op verzoek. Met alleen de voorzijde van een sandwich dial origineel Panerai.
Cijfer gaten gevuld met BWG9 lume en de wijzers ook. Kast met saffier 44mm.
Standaard eta 2824.

Eigenlijk was hij best fout en leuk.

loo

1 like

Ik had vorig jaar voor de gein eens deze 50 jaar oude klokjes gemod

1 like

Deze blijft gewoon echt tof. Heb je die niet meer?
Vind het alleen niet echt een Frankenstein, meer een geslaagde mod.

Had je die #nv#ct# niet kunnen posten? :stuck_out_tongue_winking_eye:

@HanDavinci brouwsel.

@OrisBoutiqueAmsterdam frutseltje

Gek op beide horloges , perfectie op maat gemaakt.

4 likes

Deze heb ik onderweg uit India.
Wil gaan oefenen met een uurwerk demonteren.
Wat kun je dan beter kopen dan een Frankenwatch?
s-l400 (5)

1 like

Deze is gemaakt met bij elkaar geraapte onderdelen van verschillende merken van verschillende leeftijden.

Deze bestaat, behalve de nato, volledig uit losse onderdelen van Aliexpress.

3 likes

Is gewoon een replica…:confounded:

Nope…dat is een origineel plaatje geweest maar dan zonder sandwich dial achterkant.
En qua model, in een H3 tactical kast komt het niet heel erg in de buurt van de originele Panerai vorm.
Een klant vroeg of ik er een automatisch horloge van kon maken. Bewust geen marina kast oid gepakt want dan werd het wel een rep.

Deze heb ik samen met een bevriende verzamelaar gemaakt: een shturmanskie “gagarin” type 2… Je weet wel het eerste horloge dat aan de pols van zowel de eerste man, als eerste vrouw in de ruimte zat (het eerste horloge in de ruimte was een generieke pobeda aan de poot van een hond btw…).

De originele zijn of geheel afgekloven of grotendeels franken. De reissues vonden we nooit zo geslaagd…dat kunnen we beter dachten we toen…

Voila: origineel uurwerkje uit het jaar en kwartaal van Gagarin zn vlucht. Nieuwe kast (stainless) en wijzerplaat uit de AU. De wijzers van een “sportvinie” genomen en de uur en minutenwijzer zijn geblauwd voor “originaliteit” :joy:

4 likes

Deze Universal Genéve, ga het geen polerouter noemen.

De caseback is van een Polerouter jet referentie 40355/4.

Dus met een hele andere case & dial.
Zou normaal ook een caliber 215/9 moeten hebben in plaats van de 218/2 die er nu inzit.

Aan de positieve kant, ik zie het als leergeld, de horloge loopt vrij goed, ik vind ze mooi en ze wordt gedragen :wink:
Ben voorzichtig aan het uitkijken voor een echte, en heb al aardig wat plezier beleefd aan research.

1 like

Ziet er heel mooi uit zeg! Lijkt ook wel op een omega constalletion.

Sorry guys maar deze is gesloten.
Modificaties is een prima onderwerp maar franken is een ander forum.