Frankenwatch? Nee, fake Omega.

Ben begonnen aan een niet lopend klokje dat suggereert dat het een Omega seamaster is. Ook de backplate heeft een Omega vermelding.
Maar het uurwerk ziet er veel ouder uit, is zonder jewels en de dial is met gespleten pootjes, die naar links en rechts omgebogen zijn, vast gemaakt (kennen jullie dat?). Het uurwerk past wel strak in de kast.
Waar heb ik nu mee te maken?
Ben benieuwd…

1 like

Upload eens wat foto’s.

Maar t klinkt niet goed.

Dat is een vintage omega fake.

3 likes

Precies, een echte nep Omega aka kermis Omega.

Was het maar een Frankenwatch. Dan waren er misschien nog wel enkele originele onderdelen.

1 like

Met kennelijk een heel oud uurwerkje?
Het zat in een veilinglot, heeft me gelukkig vrijwel niets gekost.
Is het toch nog de moeite om het lopend te krijgen? Had ik het aan de buitenkant als fake kunnen herkennen?

Dan heb ik een verkeerde definitie gebruikt.

Ja.

Plaat is slordig. Geen Swiss Made. Omega zet geen Omega/goudstempels op de buitenkant vam de caseback.

Imho niet. Blijft een fake.

Is volgens mij een goedkoop penanker uurwerk. Goedkope troep van vroeger. Niet perse veel ouder dan de rest.

2 likes

Ja door alleen maar op het achterdeksel te kijken, staat daar 0,750 of 18k op dan is het altijd nep.

Tjonge…ik moet nog een hoop leren! Dank jullie wel voor jullie snelle reactie.
Ook ter lering: ik zou dit deel van de bodemplaat een beetje willen restaureren om de balance staff weer te laten functioneren. Moeilijk te zien op de foto, maar het loopt konisch naar beneden en is wat “geraspt” waar de pivot erin gaat.
Is dat überhaupt mogelijk? Ik dacht aan: halflosse deeltjes verwijderen, vullen met een beetje AC-lijm (secondelijm) en een nieuwe pivothole maken…Graag jullie commentaar en eventuele suggesties.

En sorry: niet de bodemplaat maar de onderkant van de balance cock.

Officieel is het op dit forum niet toegestaan om over nep merkhorloges te discussiëren, je weet nu dat je een nep horloge hebt dus ik zou het daar bij laten.

1 like

Wat nog niet is genoemd: Omega zet nooit “antimagnetic” op de wijzerplaat en het Omega symbool is erg slecht :smirk:

Daar houd ik me dan ook aan. Dank allen!

4 likes

Zeg nooit nooit.

Dacht ik ook lange tijd. Maar er zijn er. Welliswaar dun gezaaid.

1 like

Dat is non magnetic, geen antimagnetic :upside_down_face:

1 like

Dat dus :wink:

1 like