Frankenwatch? Vostok Vintage

Hi,

Ik ben in de youtube/web leer om een horloge op te knappen / servicen.

Ik heb voor 17 euro het volgende horloge kunnen kopen waarop ik kan oefenen.

Is het een mod / frankenwatch? Iemand met kijk op dit merk weet het misschien?

Er staat iets van automaat op de wijzerplaat, het is echter een opwind horloge. Zie ik dat goed?

Zou er een andere wijzerplaat bij horen? De persoon die me dit horloge heeft verkocht heeft ook nog een bakje wijzerplaatjes etc te koop. … Dat zou dan het overwegen waard zijn wellicht? Of zonde van het geld?

Waar zie jij automatic staan ?

Antimagnetic zie ik wel, maar dat is iets anders :wink:

Is gewoon een origineel prima Russische vintage Boctok met waarschijnlijk een 2209 caliber.
Prima om op te oefenen. Voor dat geld prima toch? Als het alleen maar om het oefenen gaat zou ik dat bakje wijzerplaten laten staan. Overigens wel heel nieuwsgierig welke wijzerplaten het betreft. Anders heb ik wel interesse!!

Vermoedelijk, als de wijzerplaat bij het werk klopt, een 2409, de 2209 heeft 18 juwelen.
Het lijkt wel een klein beetje een samenraapsel, komandirskie wijzers met een amphibian secondewijzer in een niet matchende kast. Maar aan de andere kant, er werd wel vaker het een en ander bij elkaar gepakt destijds.

1 like

Hi

Allemaal bedankt.

Het is id. om te oefenen, maar wil graag meer leren over de 5W’s van deze (veelal miltaire?) uurwerken.

Heb de onderdelen overgenomen, aangezien ik in een ander “oefen” Raketa horloge (2609 HA) onderdelen mis.
Daarnaast zag ik id. onderdelen die te herleiden zijn naar de komandirskie en duiker.

Op het door mij gefotografeerde horloge staat geen caliber code (iig niet direct zichtbaar).

Ik zal foto’s maken Dirk, als er wat voor je bij zit dan hoor ik het wel.