Franse merken anders dan Baltic

Vraagje! Welke andere Franse merken zijn er naast Baltic met een zelfde prijs kwaliteit verhouding?

2 likes

Yema wellicht? Prijs ongeveer hetzelfde.

Om 09.30 uur is er iets.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change kom er maar in.

1 like

Staan er genoeg in deze database; http://www.mikrolisk.de/
Leef je uit :ok_hand:

1 like

Serica. Net drie dagen geleden besteld. Komt in Augustus. Hebben ook een bijzonder tof veld-horloge voor zo’n 700 ballen. I approve.

Yema. Ook superleuk. Eerlijk gezegd zitten de Yema Flygraf, Serica 4512 en de Oris BC3 van @HorlogeHalle allemaal in dezelfde hoek van horloges. Ik vind ze ook allemaal tof.

De Superman is natuurlijk de klassieke Yema duiker die je eigenlijk zou willen hebben.

Tja, dan hoef ik niet over Cartier te beginnen? Doe het lekker toch.

Die hebben net hun eerste Solar horloge ooit uitgebracht. Met de zonnecellen in de romeinse cijfers. Hoe cool is dat?

Tot slot een beetje een also-ran, maar ik vind de 38mm vintage vibe met domed plexi toch leuk, alsmede het ETA 2801 handwindertje…

Merci.

Geen idee hoe lang ze nog bestaan, nooit in handen gehad, maar het is een leuke poor man’s Stowa Partitio. Of een rich man’s Timex Marlin? Zeg het maar.

10 likes

Montre Homme Lip | Montres pour Homme, Achat montre homme en ligne LIP

Die rallye panda voor € 219 is niet verkeerd.

En hier nog een lijstje:

25 Marques de Montres Françaises à Connaître - Le Petit Poussoir

2 likes

Ik heb er 1. Pequignet

6 likes

Thanks! Zitten een paar mooie tussen!

Die bestond al lang toch :innocent:

3 likes

Nee, da’s een transparante wijzerplaat, je ziet de zonnecellen er doorheen. Ik heb vernomen dat ze vaker zwart zijn omdat dat meer licht opneemt. Het coole van die Cartier schijnt te zijn dat de wijzerplaat niet transparant is, en dat de zonnecellen echt alleen onder de numerals zitten.

Bovendien, hoe graag ik ook een Seikootje voorbij zie komen, je kunt ze niet aanwrijven dat het een Frans merk is.

Vive la France. :fr:

4 likes

Erg mooi! Dank voor je uitgebreide reactie, genoeg om tussen te zoeken!

Dank! Ga er eens rustig voor naar kijken!

Volgens mij stond er een gave Yema chronograaf in de verkoopsectie!
Moeite waard wel.

Verder natuurlijk:
Breguet
Bell & Ross
Jaeger Le-Coultre

Niet dezelfde prijs als Baltic maar he, je moet blijven dromen!!! :smiley:

1 like

image

Yonger & Bresson leuk horloge met een automatisch “in-house” movement

1 like

Staat wel groot swiss made op. Of is panerai ook Italiaans?

Ter illustratie de BC3.
Van dichtbij aardige verschillen, dus het karakteristieke van de smoeltjes komt niet in het geding…


Maar goed dit is Zwitsers.

Van de Fransen mocht ik al eerder een Yema smaken…erg mooi om te zien, maar ik knapte beetje af op dat gammele venstertje op de 3

Nog een Fransoos, maar wat meer euro’s, een oud merk, verbonden aan het leger als leverancier voor de luchtmacht Airain.
Een retestrakke chronograph:

16 likes

Inderdaad :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

Mooi :

2 likes

Je hebt goede smaak in chronografen, als ik dat zo eens bekijk.

Vind ik jammer. Ook bij die Serica. Ik had er liever “France, made in France, French made” of zo iets op zien staan. Ten eerste omdat Cartier de eigen broek in technisch opzicht wel op kan houden, ten tweede omdat het in 1847 door een Fransman in Parijs opgericht is, en ten derde omdat het gewoon geinig is.

Als ik het onderstaande artikel mag geloven: Grote delen van de omzet van Cartier kwam uit tabak via een 19% aandeel in een grote speler in rookwaren, en in de jaren 60 was het een aansteker in goud waar de lichten in de firma Cartier van aan bleven. Hetzelfde artikel suggereert dat Cartier de broek van heel Richemont ophoudt.

Als dat waar is, zou ik liever op alle Richemont merken “made possible by our French friends” op de dial zien staan.

Het zou me niet verbazen. Bij HP, een tech-gigant die in z’n hey-day storage, servers, software en zelfs medische apparatuur ontwikkelde en verkocht werd de kachel ook aan gehouden met de verkoop van simpele toner en inkt. :slight_smile: :slight_smile:

2 likes

Potjandrie wat een schoonheid is dat zeg…
Lets Google it. :hugs:

1 like