Franse rommelmarkt aanwinsten

een paar weken naar Frankrijk geweest :man_mechanic::man_farmer: en in de weekend beetje struinen.
Toch twee leuke en interessante aanwinsten, beiden vermoedelijk met een militaire verleden.
11 augustus was in onze dorp een Vide Greniers ( rommelmarkt ) en van jonge bewoner heb ik deze Omega mogen overnemen die van ze opa was.
Ben nog niet erachter weke kaliber het is, ik vermoed dat ie in de jaren 20 tot 30 gemaakt is.

Tweede is een ijzeren zakhorloge ketting, met een lederen knoop lus uit ww1 of ww2 :roll_eyes:

Groeten Iwan :motorcycle:

23 likes

Wat een prachtige aanwinst!

2 likes

Leuke aanwinst. :+1:
Serienummers van Omega kun je online vinden, datering is niet heel precies, maar het is ergens tussen 1923 en 1929 gemaakt. Zo als je kunt zien is het serienummer van het uurwerk wat lager, mogelijk werden deze op voorraad gemaakt en pas later in een kast geplaatst.

Kalibernummer staat onder de balans, volgens mij staat daar 40.6:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&&2uswk&Omega_40_6L_T1

Veel plezier ermee!

3 likes

Mooie Omega, ziet er nog goed uit voor de leeftijd.

1 like

@wbcoupe Wilko Bedankt, en die vermoede had ik ook :thinking: maar nu is het bevestigt :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

dit is een mooie aanwinst, veel plezier ermee.

1 like

Mooie vondst! Maar wie verkoopt nou horloge van zn opa? :thinking:

Anyway veel plezier ermee!

3 likes

Opa is nog aan het zoeken waar dat f#*+ing horloge gebleven is :sunglasses:

3 likes

Tja het was een jongen van pakweg 18 jaar, maar zijn vader gaf goedkeuring dat ie horloge mocht thuis ophalen en verkopen :sunglasses: maar als hij zicht bedenkt, weet hij mij te vinden hoor :wink:

2 likes