Fratello x Nivada Grenchen

Best een tof ding :sunglasses:

15 likes

Ja ziet er best goed uit :+1:

1 like

Mooi horloge! :ok_hand: Nivada is ook een goed merk en met een rijke historie.

Beetje drukke wijzerplaat.

1 like

Ik krijg een beetje kortsluiting van alle verschillende design elementen die in het design terugkomen

4 likes

Leuk horloge!

Ja, overall best een mooi ding. Heel mooie maat, lekkere retro looks en prima prijs (wel ex. belastingen; maar dan nog). Een paar dingen vind ik er wat minder aan. Zoals de band-/kastaansluiting, de bezel en de tekst van het merk op de wijzerplaat. Maar ja, op ieder horloge valt wel iets aan te merken. Vraag me alleen altijd met dit soort dingen af: wat doet dit met de onafhankelijkheid/objectiviteit van zo’n club.

Volgens mij mag je dit in NL niet zo aan particulieren als NL bedrijf aanbieden, maar soit!

Maar mooi horloge en ook business-wise leuk gedaan, merken en kanalen verenigen en versterken! Doen ze goed bij het Chrono24 concern!

Niks! Fratello is (deels?) van Chrono24, doen onafhankelijke reviews, betaalde artikelen en videos, verkoop van advertenties, verkoop van horloges en accessoires, lijkt me allemaal mooi transparant en prima renderend.

Heb je een link naar die informatie want dat hoor ik nu voor het eerst?

1 like

Ja, ik heb me daar in dit geval nooit in verdiept. Simpelweg omdat het me te weinig interesseert. Leuk voor ze. En ik mag hopen dat er afspraken zijn gemaakt m.b.t. redactionele onafhankelijkheid. Maar wat mij opviel was dat, volgens mij, in het filmpje een redacteur deze horloges aanprijst. Dat zou ik als redactioneel platform niet willen. Hiermee zeg je: onze mening is te koop.

Ze zijn keurig volledig transparant daarin:

Onafhankelijke reviews kunnen prima bestaan naast paid content en verkoop van horloges en accessoires.

En, hoe ga je anders je tent winstgevend runnen?

3 likes

Ik had nog even tijd, terwijl het eten staat te koken. Dus heb even gekeken naar deze link. Maar ben op een gegeven moment afgehaakt. Ik kon niet zo snel iets vinden over redactionele onafhankelijkheid. En, zoals gezegd interesseert het me niet voldoende om er een hele studie van te maken. Ja, advertenties en onafhankelijke content kunnen inderdaad prima naast elkaar bestaan, net zoals eventueel advertorials. Barters en samenwerkingen ook. Maar ik zou zelf (25+ jaar ervaring in het vak) uitkijken met het laten promoten door redacteuren van dit soort commerciële projecten. Dan word je, in mijn ogen, toch snel een soort sponsored magazine. Maar goed, die keuze is natuurlijk aan hen.
En even terug OT. Ik vind het horloge redelijk geslaagd. Sowieso vind ik het een sympathiek merk. En heb verder ook niks tegen Fratello. Luister regelmatig met plezier naar de podcast.

Het is net vanuit welke kant je het bekijkt. Er moet toch geld verdient worden en dit soort projecten dragen daar vast aan bij, voor zowel Fratello als het betreffende horlogemerk. Als dat nodig is om de kachel te laten roken op de burele voor een beetje onafhankelijke journalistiek, dan is daar in mijn ogen weinig mis mee. Sowieso is Fratello een leuk clubje mensen die ook teruggeeft aan de community (A night with Fratello, SpeedyTuesday) dus ik ben misschien een beetje biased. Bovendien hebben ze bij grote broer Hodinkee kunnen afkijken hoe het niet moet dus ik denk dat zij altijd sterk onafhankelijk zullen blijven schrijven.

1 like

Nou snap ik waarom ik nog steeds wacht op verzending van mijn op 25 februari bestelde Super Antarctic.
Ze waren bezig met alle (wat mij betreft onaantrekkelijke) details en marketing van deze veel te drukke Racing Chronograph :rofl:.

1 like

I second that.

De exploitatie van een online platform (blog) met betrekking tot horloges, waaronder verkoop van advertenties en reclame via social media, blog, vlog, magazines en overige uitingen met betrekking tot horloges, overige (luxe) goederen en aanverwante producten in de ruimste zins des woords; import en export van horloges, aan horloges verwante producten en overige (luxe) goederen en de verkoop aan consumenten en zakelijke partijen, mede middels het organiseren van evenementen gerelateerd aan horloges, aan horloges verwante producten en overige (luxe) goederen; het geven van advies en consultancy opdrachten in de breedste zin des woords gerelateerd aan horloges, aan horloges verwante producten en overige (luxe) goederen;

90% van hun bedrijfsmodel is commercieel. Wat ze terug geven aan de community is allemaal gesponsord en aftrekbaar van de belasting. Denk ik.

Nivada hoereert zijn naam de laatste tijd aan allerlei bedrijven zoals Time+Tide, W&W, Undone etc. dus dan is een X Fratello niet zo gek. Desondanks een leuk model, d’n deze.

2 likes

Ja en ik vermoed dat het nog niet zo eenvoudig is om alleen met goede journalistiek (voldoende) geld te verdienen, in de horlogewereld.

Ach, aan een rally band zou ik 'm best dragen, hoor. Een rustige racing chrono is ook zo saai.:grin:

2 likes

Achja, ‘hoereren’ en dergelijke uitspraken kan ik verder niet zoveel me. Ik vind het merk wel Nivada wel leuk, en dit horloge zal lang niet iedereen aanspreken, maar mij wel. Dat het uitmondt in Fratello-bashing om wat voor reden dan ook was in ieder geval niet de bedoeling van dit topic.

6 likes

Cool horloge. Echt een leuke collab

Nivada is een uit de doden heropgewekt merk dat niets meer met het oorspronkelijke te zien heeft, cf. Smiths, Pontiac, etc etc

2 likes