Fraude Marktplaats

Zo ja ontploft zijn inbox vanavond :joy:

2 likes

Terwijl @Rolopalooza niks met internet en pc’s doet verder. Blijft apart.

2 likes

Ik zit me al te verlekkeren bij het idee dat hij die 400 ballen, die hij verwacht te krijgen, er vanavond doorheen jaagt… :joy:

8 likes

Laten we allemaal even hopen dat hij het vandaag alvast uitgeeft.

10 likes

Hahaha great minds think alike. Precies dit dus!

3 likes

Haha idd :wink:

1 like

Zou mooi topic worden: @Rolopalooza als onze eigen fraudepipo die ze op eigen terrein te grazen neemt. ā€œOplichters ontmaskerdā€

2 likes

haha nee man, het is dat ik niets te doen heb zo voor het eten :smiley:

He @jeroenderee had jij niet nog een Rollie te koop staan? Stuur maar op joh doe ik zo gelijk de betaling even, je kent me toch joh :wink:

4 likes

Ik vind het knap. Zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Maar het blijkt dus overduidelijk mogelijk om te sjoemelen met digitale betaalbewijzen. Op zich niets nieuws natuurlijk; in de oude ā€˜papieren wereld’ waar ik nog uit stam, was er ook van alles mogelijk :smile:

Word liever in credits uitbetaald :innocent:

1 like

EDIT: DEAL!

Kost ie me de helft aangezien we 50% pakken :wink:

3 likes

Ik vind het wel een beetje zielig hoor hoe jullie die verkopert aanpakken!!!
Had ik toch niet verwacht van heren horlogeliefhebbertz!

2 likes

Ik zit tegenwoordig MP herenhorloges gebruikt en zgan door te akkeren op wat er verdacht uit ziet en dat vervolgens te rapporteren, maar ik krijg sterk de indruk dat het dweilen met de kraan open is. Bah.
Btw, ik denk dat ik deze gemist heb, of hij is na vanochtend gepost.

1 like

Nee, ik was er gisteren al ā€˜mee bezig’…

Zijn schrijftaal is spot on vergeleken met mijn vijf schoolgaande kinderen.
Ik vermoed dat hij een jaar of 15 is.
Mijn zoon van 15 moet zo’n 130 uur werken voor €400,- netto, dus Ć”ls hij het geld er inderdaad alvast doorheen jaagt zal dit zijn eerste serieuze levensles zijn. :blush:

2 likes

Inderdaad gemist, dus. Ik trigger meestal op te goedkope Rollies, APs, Breitlings enzovoorts. Vaak is het lastig om - zeker als er geen vraagprijs is - vast te stellen of het echt om een probleemgeval gaat. Zeker als ze een foto ergens vandaan gappen, wat natuurlijk een koud kunstje is.
Die lijst van bieders is trouwens hilarisch … :sweat_smile:

Klopt, ik zoek meestal op ā€˜Seamaster’ of zo en dan sorteren op afstand.
Ik wist eerst niet wat ik zag. Ik heb exact dezelfde klok, dus ik zag direct dat het een echte was.
Het hoogste bod was toen vier tientjes, en stond er al anderhalve dag… :blush:

Sorry.

:joy: Ouwe neppert! Dit is dus precies de reden dat ik geen digitale ā€œbetaalbewijzenā€ accepteer. Ik stuur pas als het is bijgeschreven> Ik heb al eerder het verzoek gehad direct te versturen nadat ze me een betaalbewijs toestuurden. In dat geval klopte het wel maar ik verstuur pas als ik het binnen heb. Alles is zo makkelijk te vervalsen. @Rolopalooza ik zou de overige €1600 morgen overschrijven tnv Jerkoff :joy:

5 likes

mee eens hoor: er staat duidelijk in de advertentie: "is mooi horloge, loopt prima"
dus helemaal niks mis mee…

:joy:

2 likes