frederick_Luijten

Vandaag met Hamilton verkocht aan Frederick.
Deze HFer is nog maar kort actief op het forum maar wel een echte liefhebber met kennis van zaken.
Bedankt @frederick_Luijten voor de fijne afhandeling en het leuke gesprek samen. Veel plezier met de Hammi en je komende NA(en) :+1:

1 like

Ook hier een zeer goede ervaring met @frederick_Luijten.

Snelle betaling, vlotte afhandeling.

Aanrader ++++. :+1:

Ondanks dat BPost ons geduld danig op de proef heeft weten te stellen. :roll_eyes:

1 like

@frederick_Luijten
Helaas een negatieve ervaring
Ik doe het niet graag en heb er een tijd overheen laten gaan voor een oplossing, maar wil met jullie ook bespreken als iets niet goed is binnen het forum. Mijn ervaring met @frederick_Luijten en zijn vriend Mathias is helaas op zijn minst teleurstellend. Aangezien er meerdere horloges door Frederick worden bemiddeld voor Mathias o.a. een Patek, is waakzaamheid geboden!

Ik heb- kan het niet anders zeggen voor het oog - een schitterende Breguet gekocht via Frederick; die een advertentie had opgesteld voor een Belgische vriend, waar het eerst leek dat het horloge van Fredericks collectie kwam (er was geen vermelding in zijn advertentie, dat hij dit horloge voor een vriend aanbood).

Eerlijk gezegd, is Frederick een alleraardigst contact binnen het forum, echter toen het horloge een gebrek toonde, en ik het binnen een uur meldde, heb ik nog steeds geen oplossing na veel dagen Whatsapp contacten met zijn vriend. Het opdraaien van de kroon vertoont wisselend problemen. Dit meteen laten bevestigen binnen een uur na aankoop bij officieel Breguet punt.

Het kan alleen worden verholpen met een plus 1k service in Zwitserland. Fredericks vriend geeft niet thuis en komt met niet steekhoudende argumenten, dat het horloge binnen specs loopt en geen opwindkroon nodig zou hebben als automaat?! (het functioneerde altijd in de watchwinder als automaat, vertelde verkoper)

Toen ik probeerde tot een oplossing te komen met de verkoper, echt meerdere conversaties gehad, geeft hij aan geen boodschap te hebben aan het niet functioneren van het opwindmechanisme.

Frederick schaarde zich na verwittigen over de situatie aan mijn zijde en zou het met Mathias bespreken, echter liet daarna- ondanks belofte- niets meer van zich horen (langere tijd gewacht en aangezien hij momenteel in een verschillende tijdszone verblijft, wachtte ik met deze reactie om hem de tijd te geven, nu meer dan een week)

Het horloge loopt correct op de Weischi, ziet er ook goed uit, maar je kunt je voorstellen wat een domper het is, omdat je horloges nu eenmaal ook opwindt. De verkoper voelt zich niet verantwoordelijk, terwijl er gezien de advertentie wordt aangegeven dat het horloge op enkele swirls na, in schitterende staat zou zijn (slechts drie jaar oud).

Omdat Mathias via Frederick ook nog een Patek en een SD aanbiedt, is waakzaamheid mijns inziens wel noodzakelijk. Het contact met Frederick is netjes, echter de belofte om de situatie voor beide op te lossen is (nog) niet nagekomen.

Reflecterend, had ik misschien zelf beter moeten kijken, maar ik zou ten alle tijden als verkoper mijn naam willen hooghouden (en zeker waakzaam zijn om een horloge namens iemand te verkopen). Ik ben een hoop geld kwijt aan service, daarbij 12-14 weken mijn horloge kwijt en hoop uiteindelijk er straks toch echt van te kunnen genieten…

Ps. Het Patek horloge wordt ook in de ik vorm verkocht, maar is dus van vriend

@frederick_Luijten Update van aankoop om eerdere verkoop recht te zetten, wederom een domper: Ik heb dit forumlid lange tijd hand boven het hoofd gehouden, met name omdat hij meekeek naar oplossingen omtrent de bovenstaande aankoop met problemen. Het terugzetten naar niveau 1 had voor mij niet direct gehoeven.
Uiteindelijk na meerdere beloftes van hem ten spijt, is hij de afspraken -dat het met een in natura product zou kunnen worden hersteld- niet nagekomen. Sterker nog, hij reageert al enkele weken niet meer op berichten.
Hij zou daarbij de bezorgkosten voor zijn rekening nemen; geen track en trace, laat staan natuurlijk geen product ontvangen.
Hierbij nogmaals de verkoper gecontacteerd, vriend buiten het forum, maar die meneer leeft in een andere wereld en legt alles buiten hemzelf. Ik ben er klaar mee en ik vind nu dat het terugzetten in niveau, een passende oplossing is geweest.

1 like