Frederique Constant - Business Moon Timer

Ach druk… druk… :thinking:

Ik vind Bert Visser ook best rustig…

@HRH ja wat is een dress watch? ik zou me daar sowieso niet druk om maken. gewoon lekker dragen wat je zelf mooi vind en combineren met kleding wat jij mooi vind. opgelost :slight_smile:

Wat een druktemaker.

Om te beginnen is op HF vragen wat men vindt van FC is op z’n minst gedurfd.
Verder kwalificeert jouw FC als dresser zolang jij dat wil. Ik zie jouw exemplaar in ieder geval als dresser (inderdaad wel een drukke ja).
Zelf heb ik onderstaande prachtige Heart Beat Manufacture. Heb hem momenteel niet zo vaak meer om als vroeger (vooral omdat er nu ook een rustigere gouden dresser in de collectie zit en de dresser-polstijd, afhankelijk van de gelegenheid, gedeeld moet worden), maar ik vind het nog steeds een van mijn mooiste horloges en geniet er elke keer van als ik 'm om heb.

2 likes

Vergeleken met mensen met spekzolen onder hun plastic pak (of roestvrijstalen manchetknopen, polyester stropdas, butten-down kraag etc) is dit het toonbeeld van stijl.

Helemaal mee eens. Druk? Euh… interessant! :wink:

Verder is het belangrijkst dat je je er zelf comfortabel bij voelt. Zo niet, dan kijken we (vermoed ik, in ieder geval ikzelf) belangstellend uit naar je NA binnenkort! :grin:

Aan de foto’s van TS te zien, lijkt het om een herenhorloge te gaan :wink:

1 like

De Tank Solo is al 103 jaar een perfecte keuze voor mannen. :+1:

En knipogen doe je maar naar je gebochelde buurvrouw, niet naar mij.

2 likes

:wink:

Prachtig horloge en kan wat mij betreft prima door als dresser!

Zeker. Naar iedereen met zo’n mooie Cartier.

2 likes

Ik heb enkele FC Businesstimers gehad.
Je kon ze vrij goedkoop op de kop tikken tijdens KLM vluchten.
(Die zijn herkenbaar doordat ze geen doosje hebben maar een reis-etuitje.)
Een van de weinige horloges met weeknummers!

Eens een fotootje geplaatst in een Facebook horlogegroep, en daar reageerde iemand met de tekst ‘Dit is het mooiste horloge dat ik ooit heb gezien!’ :blush:

Ik vind 'm wel cool. Het is geen dress watch per se, want inderdaad wat druk, maar ik zie veel mensen die wanstaltig dikke duikers, pilotenhorloges en god jan en vanalles wat niet past onder een overhemd proberen te dragen.

Het horloge heeft een klassieke stijl en is zeker dressy te noemen. Te lui om te googlen: Wat is het formaat?

Hoe dan ook, tof ding, weer eens wat anders? De wijzers, hoe zijn die geblauwd? Is dat lak of galvaniseren? Het ziet er niet hitte-geblauwd uit, en dat vind ik wat jammer. Ik meen dat met name op de tweede foto te zien. De eerste en derede is geen probleem.

Waarom eigenlijk? Leuk merk met klassieke old-timey ontwerpen, ik mag dat wel. Niks mis mee. En van Citizen, dus kwalitatief zal er niks mis mee zijn.

Or did you mean the JLC Reverso KS? Die vind ik nog altijd eleganter dan de Tank.

:wink:

Ik heb geen rondborstige buurvrouw Henk. Da witte gij ook. Ik zit hier midden tussen de magere christenhonden en mensen met afstand tot de maatschappij.

1 like

Prachtig horloge. Beetje druk. Maar er zitten ook wel wat functies op.

Hoe lees je eigenlijk de maand af?

Datum, dag en week had ik al gevonden.

Vind ik dit een dresser? Goh ja, ik draag wel eens een Planet Ocean met een kostuum (of pak, voor de noorderburen :sweat_smile:). Dus dit past sowieso beter.

Ik snap ook het misprijzen niet voor FC. Mocht ik een simpel, dressy horloge willen zou dit merk zeker kans maken.

Dit specifieke model niet, en dan vooral omwille van de lege witte halve cirkel aan de moonphase. Daar hadden ze nu toch makkelijk iets in kunnen doen, al was het een stukje tekst zetten.