Frederique Constant Classic Moonphase Manufacture FC-712MS4H6

Beste leden van HF,

Na jarenlange interesse en een urge voor horloges toch maar besloten om hier een account aan te maken. Kijken of jullie mijn belangstelling extra kunnen voeden en mijn absolute basiskennis kunnen laten stijgen naar dat van een mini-expert:)

Om direct met de deur in huis te vallen, ik heb een ongelooflijk mooi horloge gezien. Het betreft de Frederique Constant Classic Moonphase Manufacture FC-712MS4H6. Nu kan ik hem (nieuw) kopen voor €1399,00 euro. Dit is natuurlijk veel geld maar met een beetje struinen op het internet zie ik dat het horloge gemiddeld voor €2400,00 wordt verkocht. Kunnen jullie mij vertellen of dit ook klopt?

Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie aanbevelingen voor andere (2e hands) horloges met een echt verhaal erachter, denk dan wel aan minimaal vergelijkbare kwaliteit en een prijsklasse van €1000 tot €1500.

Ik ben benieuwd en alvast bedankt!

Sander

PS: hier een afbeelding :slight_smile:

Dit is geen manufactuur toch?

Een fabrikant bedoel je? Of een namaak?

Excuus! Wel degelijk…

Waar kan je hem voor dat geld
Nieuw kopen als ik mag vragen? Heb je al eens naar een Longines Moonphase gekeken? Boven budget, maar wel prachtig!

Hoi Marco,

Hierbij de link naar het horloge: seriouswatches.eu/products/frederique-constant-classic-moonphase-manufacture-fc-712ms4h6?_pos=1&_sid=8757828c8&_ss=r

Ja heb ik al eens naar gekeken. Echter ik vind de meeste horloges met een moonphase functie direct vrij duur. Daarnaast begrijp ik niet helemaal wat de echte toegevoegde waarde is, is dat echt kwaliteit? Als je me hier meer over kunt vertellen, graag!

Er is ook weinig toegevoegde waarde, het is alleen een klassieke horloge complicatie die er leuk uit ziet.

1 like

klopt wel hoor, ik zag hem toevallig vandaag gesponserd voorbij komen voor 1499,- nieuw

1 like

+1 of hij moet net als cvdk een minimale afwijking hebben.

Die komt dan uit Zwitserland. Dan mag je bij de douane 21% BTW betalen en inklaringskosten.

2 likes

Dank je… ik zou als ik jou was de reis door horloge land gaan maken. Zoek even hier op topics met: ‘dresser tot 2000,-‘ of horloge tot 1500,- iets in die trant. Laat je ogen de vrije loop en ontdek wat er voor dat geld nog meer is… FC manufactuur is wel top trouwens en zeker niet duur in dit geval!

En wat voor verhaal ben je naar opzoek?

Ging meer om het feit dat de prijs dus niet zo gek is;)

1 like

Niks mis met serious watches. Zeer scherpe prijs voor dat horloge!

2 likes

FC 700 serie (en 900 serie) uurwerken zijn inderdaad “home-made” uurwerken met een hoge(re) kwaliteit van Frederique Constant. Prijzen gaan “normaal” gesproken van ca. € 3000,-- tot over de € 30.000,–(tourbillion-goud). Er is o.a. op Youtube en bij FC zelf op de website veel info terug te vinden.
Bijgaand foto’s! van mijn serie 700 horloge (ca. 8.4K doublé).

2 likes