Frederique Constant Classics Quartz

Wat vinden jullie van dit horloge, iemand misschien ervaring, gezien, gevoelt?

1 like

Mooi horloge van een mooi merk. Wel vind ik het lettertype van de dagaanduiding te modern vergeleken met de klassieke look van deze FC.

Geen ervaring mee, maar ziet er schitterend uit.

hier lekker goedkoop

Ik heb er een, maar dan met een maanfase, maar behoort ook tot de classic serie

Bevalt goed

7 likes

Je hebt een dresswatch, want geen secondewijzer en lume, maar wel een dag- en datumaanduiding. Dat klopt niet.

Als deze er ook in een no-date is lijkt het me prima voor het geld. FC is een leuk merk.

2 likes

FC is een hoop waar voor je geld (mits een mooie deal). Kwaliteit is erg goed overigens. Mijn broertje heeft er één en de (bolle) gepolijste delen deden mijn omega smpc en po8500 in hun hempje staan. Daar mankeert niks aan :-):sunglasses:

Had eigenlijk iets anders op het oog maar dat ging niet door. Toen kwam ik deze tegen zou eventueel een goed alternatief zijn.

Als nou die dag/datum zwart op witte ondergrond was geweest…

1 like

Het kan voor anderen anders zijn, maar in deze prijsklasse is het lastiger een dresswatch te vinden dan een duikhorloge.
Wat is je polsmaat? Is quartz wat je echt wilt? Niets mis mee hoor, maar voor €100 meer heb je een automaat:
Hamilton Intra Matic. Je staat kennelijk niet op een secondenwijzer. De datum/dagaanduiding loopt bij de FC bijna tot aan de wijzerassen. Dat heb je met grote horloges met kleine kalibers. De Hamilton heeft hem mooi aan de rand, en ook nog eens bij de 6, mooi symetrisch. Is met 38mm niet te groot, de FC valt echt groot uit, groter dan veel 42mm duikers, door de dunne bezel.

Is er ook in het zwart. Wat is je polsmaat?

De gedoodverfde SARB033 is ook nog wel vindbaar:

Is ook nog eens 100m waterdicht, en kun je in de zomer ook op stalen band dragen. Beetje een crappy foto:

1 like

Frederique Constant klinkt chique, ziet er leuk uit, maar stelt in de praktijk niet zo veel voor. Ik zou voor de geld voor een ander horloge gaan. Bij voorkeur een automaat :sunglasses::+1:

Hey @RLC Mag ik vragen waarop je baseert dat het in de praktijk niet veel voorstelt? Ik ben wel gecharmeerd van het merk en moet zeggen dat hun manufactuur en met name de moonphase in mijn ogen goede kwaliteit zijn. Wat is jou kijk hierop?

Ben het overigens eens dat ik altijd voor een automaat zou gaan… mijn horloge hart kan het woord quartz gewoon niet echt aanhoren:p haha.

Mooie horloges en kwalitief waarschijnlijk ook pounds maar doelde meer op het merk ansich dat mijns inziens weinig heeft betekent in de horlogerie. Mijns inziens kijken ze ook veel designs af van andere horloge huizen. Zou mijn geld dan in een ander merk stoppen, but that is just me :slightly_smiling_face:

Jij zit ook in de nacht toevallig? Of je bent een nachtbraker😜… ik begrijp wat je zegt. Het is natuurlijk nog relatief jong… toch vind ik het ontstaan…mooie, chique horloges produceren voor iedere man/vrouw een pluim waard. En een stukje Nederlandse roots natuurlijk voor de overname😅.

Nachtdienst inderdaad :slightly_smiling_face:.

Heb best wel dikke polsen ik droeg eerst altijd tw steel horloges. Daar ben ik een beetje klaar mee. Dus super groot en schreeuwerig hoeft van mij niet meer, maar wel min 40mm. Nou ik hoef niet perse een automaat en ook niet echt een dresswatch, vind zo’n soort horloges gewoon mooi (ik heb nie eens een pak) haha. En ik zie graag een keer een ander merk als seiko, hamilton ga zomaar door, begrijp me niet verkeerd daar is niks mis mee hoor!

Zag trouwens ook nog een Claude Bernard, maar daar kan ik niet veel meer over vinden als dat het een dochter merk is van edox? Wel een automaat met een ETA2824

yep

Orient star classic is ook veel horloge.
In house automaat mvt voor rond de 400 euro

Ah, “betekenis”, “heritage” en zo.

Kortom: FC maakt retedegelijke horloges. Gewoon goed spul, een beetje up-market citizen met iets nettere styling dan het moederbedrijf in die prijsklasse. Ze ogen goed, ze zijn gewoon kwalitatief OK, maar de hebben maar weinig geld over voor “storytelling” marketeers.

Intussen hebben ze een manufactuur-uurwerk ontwikkeld, doen ze aan silicium balansveren en hebben ze een tourbillon gebouwd, dus qua techniek doen ze gewoon wat een horlogeboer moet doen en dan nog een beetje meer.

@Pietersmits: Niks mis met FC. Is gewoon goed spul, en het model wat je op het oog hebt smoelt leuk, al zou ik er liever een secondenwijzer bij willen hebben. De aangedragen Intra-Matic vind ik ook leuk, maar ook weer jammer van die secondenwijzer.

Ikzelf geef geen reet om “heritage” en “betekenis” van horlogehuizen. Zolang ze goed spul maken wat tegen een stootje kan is het mij wel dierbaar. Er zijn hier mensen die daar anders in staan, dus de vraag is of het jou interesseert.

3 likes