Erg leuk om te zien en te lezen en toevallig ook net aan het gluren naar een FC
Mooie collectie!
Is de Perpetual gepolijst ?? Is het een stalen, double gouden of een vol-gouden uitvoering die je op de foto toont?? Ik heb de double gouden uitvoering en ben benieuwd of er laagdikte genoeg is om wat kleine gebruiksspoortjes zijn weg te poetsen. Het enige wat mij tegenvalt op een horloge van ca. 8.2 K. is de kwaliteit van het originele “lederen” bandje: na een jaartje vervangen door een goed bandje van onze “sponsor”.
Bijgaand een paar pic’s van mijn FC’s.
Altijd wel
Ik heb de stalen perpetual, maar twijfel nog of ik hem zal verkopen. Heb weer andere dingen op het oog. Bij de stalen is het goed te doen om hem mooi te polijsten. Bij de goude zou ik het zelf niet aanraden, omdat het maar een dun laagje is.
Hoe komt toch dar er weinig enthousiasme ia rond dit merk?
Ze doen toch in mijn optiek bijna alles goed? Enige is dat ik vind dat er te veel keuze is… ze zouden wat meer mogen terug dingen naar een aantal vaste modellen.
Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaring met de fly back hronograaf. Voldoet hij aan alle verwachtingen? Draagt u hem vaak? Ik vind hem werkelijk prachtig.
Nou, alles? Kennelijk niet. Qua techniek zijn ze volgens mij zeer sterk en niet gemiddeld. Maar design is een ander vak en ik denk dat ze teveel afwijken van wat “men” wil. Qua prijs stukken duurder dan bijvoorbeeld Seiko, om maar eens appels met peren te vergelijken
Mijn beste,
Mijn complimenten voor deze fraaie “Frederique Constant” collectie!!
Met name de “Tank” vind ik bijzonder inspirerend.
Orologio Signaturis Temporis
Prijs kwaliteit is echt enorm goed. Maar je ziet dat ze tweedehands wel echt een stuk goedkoper zijn. Juist daardoor is het leuk om ze ook tweedehands te kopen.
Flyback chrono is echt top! Dit was mijn eerste echte zwitserse horloge. Tot de dag van vandaag nooit problemen mee gehad. Loopt al 6 jaar als een zonnetje
Mooie FC-collectie! Vooral die fly-back chrono!
Mooie collectie!
Mooie collectie heb je daar! Ik ben ook zeer gecharmeerd van Frederique Constant Ondanks dat ik er al meer dan een jaar regelmatig naar kijk heb ik pas sinds kort mijn eerste aangeschaft, de Carree
Ik ga dit jaar eerst eens mijn hobby relativeren en zien welke kant ik uit wil. Een collectie Frederique Constant is wel iets waar ik al vaker over heb nagedacht omdat het merk mij erg aanspreekt. Leuk om te zien dat ik niet de enige ben
Ja eens… dat bedoelde ik ook een beetje met ‘enorm veel keuzes’…
Starten vanaf een serieus instapbedrag idd.
Mijn FC perpetual is een doublé rose-golden klassieke uitvoering, na 6 jaar nog steeds ongepolijst en zonder “erge gebruikssporen” Hoe dik/goed de doublé-laag is weet ik niet en zelf polijsten zou ik niet durven; een vakman zou daar uitsluitsel over kunnen geven of anders bij een servicebeurt via FC laten beoordelen/uitvoeren.
Qua lederen bandje heb ik eenzelfde “droeve” ervaring met eenzelfde oplossing…ben al aan mijn 3e bandje bezig. Ook de originele FC sluiting vond ik zeer matig en onhandig dus vervangen door een HIRSH.
Ook ben ik enigszins teleurgesteld in de gang-reserve maar ik beweeg als gepensioneerde kennelijk te weinig: ik wind hem dus zo nu en dan een keertje “bij”.
Verder blij dat ik hem dagelijks kan dragen: als je voor het zelfde geld een ROLLIE koopt ben je je leven tegenwoordig niet meer zeker !! (Ik ben trouwens geen fan van dat merk !)