Mijn Frederique Constant collectie loopt nogal op.
Het begon met de Flyback Chronograaf.
Daarna kocht ik de Slimline monolithic. Gewoon omdat het een gave uitvinding is. Een heel nieuw balans systeem uit 1 stuk. Met een amplitude van 6 graden ipv de gemiddelde 300 graden. Hierdoor heeft deze 80! Tikken per seconde. Limited 810 stuks
Toen kwam de geweldige worldtimer. Deze is gelimiteerd tot 40 stuks! Ik moest en zou deze kopen en had deze ook al lang op het oog.
Vervolgens de highlife chronograaf. Dit is de enige uit mijn collectie zonder manufacture uurwerk.
Als laatste ook nog de perpetual calander. Al met al ben ik de laatste tijd echt heel erg verliefd geworden op het merk.
Altijd leuk, iemand die ook zo enthousiast wordt van Frederique Constant! Kom je niet zó vaak tegen…
Zelf was ik ook al snel gegrepen, mede door het verhaal van het merk met de toenmalige eigenaars, echte liefhebbers. Persoonlijk vind ik het erg jammer dat ze het merk verkocht hebben…
Begon bij mijzelf ooit met een classique, met guilloche wijzerplaat en romeinse cijfers. Maar die is al lang weg…
Nu heb ik wel een grappig kwartet, vind ik zelf
Mijn complimenten met je fraaie “Frederique Constant” collectie!!
Gelukkig zien we de creatieve horloges van Frederique Constant, de laatste tijd wat meer op het forum verschijnen.
Ha fantastisch! Erg mooi merk, mijn broer heel zijn eigen mini collectie meteen Classic Index black en een Junior quartz. Beide echt top kwaliteit voor het geld.