Frederique Constant fabrieksbezoek!

Gaaf hoor. :ok_hand: @jaloers​:sunglasses:

Zie ik daar nou een spuit tepa liggen!? :open_mouth:

Het is een Tourbillon met Minute Repeater…
Vindt ik toch wel prestatie. Daarbij is 21k heeeee veel, maar niet in vergelijking met de 100k die je ook ziet😅

Dat vind ik wel echt super! Dan wordt 21k wel weer indrukwekkend ja! Naar mijn mening maakt JLC de best klinkende minute repeaters. Ik ga die van FC eens opzoeken!

Minute repeater is toch meer een gadget
Of heeft het echt functionele waarde?

Het is net zo functioneel als lume. Dat je dus in het donker kunt weten hoe laat het is.

1 like

Hier een paar voorbeelden van FC modellen van uit mijn verzameling: De Manufacture )is een " in-house" eigen ontworpen en geproduceerd model, andere (goedkopere) modellen gebruiken meestal (aangepaste) Sellita uurwerken.

![

Als ik ooit in de buurt ben, zal ik zeker bij FC langs willen gaan !!

3 likes

Toffe ervaring met mooie horloges .

Ja vind ik wel. Misschien wel 1 van de leukste “gadgets” op een mechanisch horloge.

Ik denk dat ik een elleboog ontvang van mijn wederhelft als ik hem af laat gaan midden in de nacht :joy:

1 like

Leuk verslag, mijn eerste dresswatch is nog steeds een FC. Nog steeds verliefd op, jammer dat er over het algemeen niet erg positief over gedaan wordt op het forum, maken m.i. toch echt mooie horloges! Let wel, ik ben bevooroordeeld :wink:

1 like