Vind die blauwe wel aardig en de COSC certificering ach ik heb er een zwak voor.
Dank voor de reacties. Leuk om de diversiteit te lezen. Juist dit soort merken spreken me wel aan en ik merk dat met name FC altijd ergens in de ‘hoek’ moet staan van de meeste…
Ook ik had dit in het begin… het ‘net niet’, ‘lijkt op’ en ‘voor dat geld’…
Voor mij persoonlijk moet ik gewoon eerijk zijn naar mezelf en koop ik inderdaad voor dat geldt een merk met meer allure/status. En ik denk dat dit voor vele zo is.
Een tijd terug ben ik bij de fabriek van FC geweest en daar is mijn blik toch wel
Enorm vergroot… vakmanschap, passie en vooral hard werken voeren daar de boventoon. En… de boodschap van ‘betaalbare luxe’ hebben ze in mijn ogen goed aangepakt…
Zoals Rolex (waar de modellen weinig veranderen) een statement maakt met ‘dit doen we en dit doen we goed en op de Rolex manier’ … zo heeft FC en een heel breed publiek aan proberen te spreken. Met name het idee achter een ‘open heart’ op de dial vond ik een goede strategie.
Anderzijds vond ik FC nooit een eigen smoel hebben, met name omdat er zoveel verschillende modellen zijn die allemaal verschillend zijn.
Vind ik het dan het geld waard? Ja zeker… is er voor dat geldt ook iets anders te koop? Ja zeker… als voorbeeld de Flyback Chronograaf (hier te koop op het Forum dacht ik nu) echt een geweldige chronograaf die gewoon erg chique en een mooie manufactuur… 3K met wat babbelen moet lukken… of de Speedy… FC heeft wel geschiedenis, maar niet zoals Omega…
Lijkt deze High Life zoals hierboven vermeld op een VC? Vast wel… is het een betaalbaar luxe horloge? Ja, in mijn ogen wel.
Ik houd hier geen relaas voor FC hoor, hoop gewoon dat men ook anders naar merken kan kijken die niet in de geijkte rijtjes thuis horen of niet dezelfde grote geschiedenis hebben.
Ik geloof dat een horloge/merk bij je moet groeien. Net zoals een auto… eerst rijden en dan pas kan je echt zeggen wat je ervan vindt en wat de plus en minpunten zijn…
Ik ga hem binnenkort maar eens wat passen en wat foto’s posten…
Mooi
Hoewel ik niks met FC heb vind ik deze (met blauwe plaat) wel mooi! Voor dit geld zou ik echter, zoals veel anderen, iets anders kopen.
Met een enkele uitzondering vind ik FC ‘13 in een dozijn’.
Dat dus; deze is erg gaaf en zou ik zeker overwegen!! beetje VC achtige overseas, mooie blauwe dial… wauw!