Frederique Constant High Life.... wat is hier de ongezouten mening?

Laat je horen… wat is jullie mening over de nieuwe High Life modellen van FC?

Vanaf een 1600,- dacht ik te verkrijgen.

Ik vind ze erg mooi en stijlvol. Leuke optie met de bandenswap mogelijkheden.

Normaal vond ik FC modellen erg uiteenlopend en veelal net niet (op wat uitschieters na), maar deze wil ik graag in het echt bekijken.

Iemand al gepast toevallig?

1 like

Zoals altijd ziet het er uit als een soepje van Patek, Vacheron en andere uit het hogere segment.
Het is een beetje te veel Steinhart 2.0 naar mijn smaak.

Niet helemaal mijn ding, voor dat geld zou ik liever iets anders halen…

Niet mijn ding.

70’s case meets Aquanaut meets AP achtige integrated bracelet. In de mixer en klaar is kees. Dit is precies waar Frederique Constant goed in is, afkijken van de big boys. Horloge is verder niet lelijk of zo, maar teert wel op het succes van andere merken. Weinig creativiteit vanuit Frederique Constant. Ik zou mijn 1600 euro anders besteden…

Ik zie pink ribbon quartz horloges maar dat zal liggen aan de browser

Dat is een pop-up die je moet sluiten

Vind hem niet mijn ding, veel merken springen nu op modellen met geintegreerde banden echter zijn er weinig die ik geslaagd vind.

Deze doet het niet, op leder nog minder.

Meh. Maar zo lang ze winst draaien, doen ze het goed. Ben er 13 jaar terug eens geweest - er werd daar toen heel erg hard gewerkt. Mijn smaak is het allemaal niet, maar dat geeft niet. Als het ze ook nu weer lukt de doelgroep aan te boren, helemaal prima.

Weer “Net niet”.

Ik vind alleen deze een beetje te pruimen.

Het best in balans van de hele Highlife lineup. Rest is dat zeker niet imho…

2 likes

Heb je nog meer meningen nodig? :wink:

Ieder z’n smaak natuurlijk maar persoonlijk niet mijn ding.

Ik vind ze best te pruimen, vooral deze zou ik zelf wel kunnen dragen

Alleen voor die prijs moet ik wel altijd even denken want dan is er nog zoveel meer te koop. Maar zeker niet verkeerd en als ik er een zou hebben zou ik hem ook zeker met plezier dragen.

2 likes

Nou dat.

Ik weet het niet. Beetje een funky seventies kast maar daar passen de dials dan weer niet helemaal bij. Ik vind het zeker niet lelijk, maar zou er m’n geld ook niet aan spenderen.

Ik haak af als een merk een zeil countdown timer horloge maakt (cool) met een lederen band (wat?)…

OT: dit horloge is echt niet goed gejat imho. Die globe op de dial, dat kan je toch niet maken! Komt direct van PP.

Deze lijn is best te pruimen vind ik. Ja er zitten design elementen in die herkenbaar zijn van anderen, maar welk horloge heeft dat niet? Chique, goede prijsstelling, niets mis mee.

1 like

Best een leuk horloge met een aantal leuke kenmerken. Ja er zitten elementen in van andere merken, maar het is geen 1 op 1 kopie en qua prijs zitten die merken ook totaal niet in dezelfde categorie.

Dat gezegd hebbende: ik ben niet zo bekend met het afwerkingsniveau van FC, maar de list prijs vindt ik wat aan de hoge kant.

Als ze deze in 18k goud hadden gemaakt en voor een duizendje of 5/6/7 met een glazen caseback was hij echt heel vet geweest.

1 like

Ik vind ze ook best te pruimen. Banden swappen is echter wel een dingetje.