Te koop en/of te ruil
Merk en model: Frederique Constant
Manufacture Slimline Perpetual Calendar
FC-775G4S6
Diameter:42
Leeftijd: onbekend
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar):7/25
Factuur en/of certificaat: certificaat zonder datum
Originele doos en/of eventuele accessoires:full set
Verzendkosten of afgehaald in regio Breda
Conditie (krassen, werking etc): Mint. Zelf uit de stickers gehaald en niet gedragen
Soort uurwerk en kaliber: automatisch met eeuwigdurende kalender
Vraagprijs:4100€
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Nooit meer de datum aanpassen!
Dit automatische horloge ‘weet’ elke maand hoe de datum moet worden aangepast, zelfs in schrikkeljaren. Zolang het horloge loopt, hoeft u de datum dus nooit meer handmatig aan te passen.
Dit is een complicatie genaamd perpetual calendar en Frederique Constant was de eerste die dit op de markt bracht voor € 9995. (Normaal gesproken te vinden in horloges die minstens twee keer zo duur zijn.)
Dit was voor mij ook de trigger om dit horloge aan te schaffen, want een mooiere nuttigere complicatie is er naar mijn idee niet.
Maar wat gebeurde er? Een heerlijke unboxing, het horloge wordt namelijk geleverd in een prachtige doos, het is duidelijk dat het hier om FC’s topmodel gaat.
Vervolgens het horloge ingesteld op de juiste tijd, datum, dag, maand, jaar en maanstand en het kon om de pols. Een paar uur later was het tijd om schapen te gaan tellen en kwam het horloge op de winder. Daar hield het de tijd een paar weken prima bij. Vervolgens verhuisde hij naar de externe kluis, waar hij voor het maken van onderstaande foto’s van de week weer is opgehaald.
In de praktijk blijkt dus dat ik het horloge niet draag en kan hij door naar iemand die dit wel gaat doen.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.