Frederique constant of Hamilton?

Hamilton

Sodeju. Wat een reactie’s. Dank jullie wel allemaal. Word er bijna verlegen van.

Dus tot zoverre de Hammi. Ja waarom er automatik opstaat geen idee. Maar dit plaatje stond bij een juwelier bij t quartz plaatje. Nu zie ik dat de quartz geen datum heeft en niet de tekst automatik heeft en ook t cijferblad anders is.

Tevens zie ik dat ik voor t geld van de FC ook een tweetal leuke Tissots kan krijgen. Dus nu vraag ik nogmaals welke van deze drie. Dus de Hamilton en twee Tissots. Besef me terdege dat de tissots automaten zijn gaat me even puur om uiterlijk

Correct plaatje van de Hamilton quartz

Dan Tissot 1:

Minder dressy tov de andere twee vind ik Tissot 2.

1 like

Jammer, van de 5 nu geposte horloges vind ik de automatische Hamilton met afstand het mooist :stuck_out_tongue:
Van de nieuwe 3 heeft de 3e, de Tissot 2 het meest eigenzinnige uiterlijk van de 3

Als het geen echte dresser hoeft te zijn, dan de Tissot natuurlijk (heppumzellufook)

1 like

Dat ben ik stiekem met je eens maar das dan weer boven budget. En voor die prijs en een beetje erbij heb ik de quartz en een tissot :smile:

Nogmaals Hamilton

Wow. Das een eigen foto? Very nice hoor. Vind de band op de foto ook mooier dan de standaard band.

Puur op looks. De quartz of automaat?

Ja. Custom made bandje uit Engeland. Kost wat maar dan heb je ook wat. Zou ik nu ik Ko ken niet meer doen hoor. Die maakt zo’n bandje mooier en stuk goedkoper dan mijn Britse vriend.

Probleem is dat die laatste Tissot (prs516) niet in quartz te krijgen is in dit model.

Ik zeg Tissot 1!

Gr Max

tissot 2. een model met geschiedenis! Rest is leuk maar niet meer dan dat. Tissot is een mooi merk en deze prs is een echte klassieker bnnen Tissot. Tissot 2 dus.

Beste Whisky.

Waarom wil je overigens per se een quartz? Zoals @Igor zegt, zijn de Tissot alleen als automaat verkrijgbaar.

Een weinig gebruikte Tissot automaat (althans de modellen die je laat zien) zijn op de tweedehands markt voor 350 a 400 euro wel verkrijgbaar, dus voor de prijs hoef je het (waarschijnlijk) niet te laten.

Tenzij je per se nieuw wilt kopen dan maakt het wel aardig verschil natuurlijk.

Ik hoef niet per se een quartz. Zijn gewoon wat modellen die ik hier geplaatst heb die me wel wat lijken :smile:

En bedankt voor de tip over de tweedehands markt.

Als je geen voorkeur hebt voor een automaat boven een Quartz kun je voor minder geld een even mooi horloge krijgen, immers Quartz is goedkoper.
FC is inderdaad wel wat meer klassieke uitstraling maar ik vind dan wel FC wel een stuk chiquer dan een Tissot. Wil je iets bijzonders neem dan inderdaad de iets duurdere FC i.p.v. 2 tissots.
En Hamilton zijn ook mooi.
Heb zelf een Skeleton automaat en ben daar erg blij mee

Nou @whisky, we zijn nu 4 jaar verder, wat is het geworden :joy:

O is het al zo’n oud topic? Niet gezien, zocht ff op Frederique Constant.
Ben wel benieuwd wat het geworden is idd