Frederique constant of Hamilton?

Als jullie zouden mogen kiezen tussen deze twee. Beide quartz.

Welke zouden jullie kiezen? Valt me wel op dat de FC toch aardig wat meer kost. Is dat naams bekendheid? (Verschil tussen deze twee is zo’n €200)

Ik vind geen van beide echt iets gaafs hebben, maar als ik moet kiezen kies ik voor de Hamilton.

Gr Max

1 like

Hamilton

Voor mij is de hamilton ziet er stoer uit en sportief tegenover frederique constant die classic is en niet zo mooi uitziet

Hamilton!

Hamilton is net wat strakker dan de FC, dat is puur smaak

Het valt mij overigens wel op dat FC horloges tweedehands het niet heel erg goed doen, veel afschrijving zeg maar :smile:

Op de getoonde afbeeldingen vind ik de Hamilton er kwalitatief een stuk beter uitzien. De Romeinse cijfers maken de Constant ook een beetje onrustig…

Vind de Hamilton strakker ogen… Minder rommelige en modernere dial en uitstraling dan de witte Frederique met zijn toch vrij drukke Romeinse cijfers.

Mijn keuze zou ook de Hamilton zijn hele rustige wijzerplaat .

Ondanks dat ik bij FC binnen ben geweest (2007 alweer), moet ik nog steeds zeggen dat hun hele lijn voor mij persoonlijk niks is. De Hamilton ziet er prima uit. Hoewel mij wel opviel dat er Automatic op de wp staat. :wink:

Hamilton vind ik echt veel mooier dan de FC

Hamilton is wat minder klassiek en heeft een interessantere kastvorm. Zou dus mijn voorkeur hebben.

Hamilton!

De Hamilton. Vind de kwaliteit van Frederique constant wat tegen vallen ivm de prijs.

1 like

Als je nu al ruimschoots met pensioen bent de FC, zo niet, dan de Hamilton.

4 likes

Dat is wel goed gezegd

Mijn beste,

Tja,
laat ik dan een buitenbeentje zijn!!
De Frederique Constant spreekt mij het meeste aan.
Esthetisch laat dit horloge met die speelse Romeinse cijfers mij de tijd beleven.
En wat de Hamilton betreft, het laat mij op een efficiente manier de tijd lezen. Een beetje te koel, te zakelijk.

Maar voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Hoewel ik Romeinse cijfers en een klassieke uistraling kan waarderen, vind ik de Hamilton veel meer klasse hebben. De Hamilton dus.

Ik vind wel dat @Bert1 een punt heeft, maar toch kan ik een oudere uitstraling wel waarderen bij een man-vrouw horloge.Sluit me wel aan bij de rest … Hamilton.

Voor mij nooit Romisch of witte plaat, dus de Hami

Grt.