Frederique Constant only

Hele mooie klassieker.

1 like

Blijft een mooi merk zelf 2 stuks gehad en blijf er altijd wel naar kijk. Alleen tot irritatie van mijn vriendin zijn alleen de dames modellen vaak te “truttig” :joy:
Ze vindt de heren modellen mooier, bijvoorbeeld de Slimline, maar die zijn dan weer vrij groot.

Ze hebben de neiging om alle manufacturen 42 mm te maken, wat ontzettend vervelend is.
Als ze die <40 zouden maken zou ik ze allemaal kopen waarschijnlijk.

Misschien toch maar goed dan dat ze 42mm zijn…

1 like

Haha ja dat scheelt natuurlijk wel een hoop aankopen

Een paar dagen geleden kwam ik deze tegen op Marktplaats:

Toen ik even doorzocht op het merk kwam ik ook deze tegen:

Ben opzich best wel verkocht, echter heb ik nog nooit zoveel geld voor 1 horloge uitgegeven en dat weerhoudt mij nu een beetje. Maar ik vind het echt een stunning piece. Ik vroeg hoe het kon dat deze persoon het horloge voor een relatief lagere prijs aanbiedt als de retail-waarde. Hij zei dat hij iemand heeft, die direct van FC koopt? Vond het een beetje apart als er maar 99 stuks van gemaakt zijn dat de prijs wel veel lager ligt dan wanneer je bij FC zelf koopt. Is dit een beetje hetzelfde principe als the Gentlemen Timepieces op Youtube?

3 likes

Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met Worldtimers uit Assen.
Hij is inderdaad wel een stuk goedkoper dan andere Frederique Constant dealers.
Misschien eens vragen of je kunt langskomen om te passen.
Wel fantastisch mooie horloges hoor :ok_hand:t2:

De mijne met miniatuur Austin Healey :blush:

10 likes

Nog maar eens wat foto’s :blush:

11 likes

Gaaf die band!

1 like

Dank je wel :+1:t2:

1 like

Bij m’n zoektocht naar een mooier bandje, een boterzacht leren bandje van m’n Lilienthal Berlin erop geklikt. Ik vind het wel een succes eigenlijk en het bandje is zo zacht dat ik hem helemaal niet voel. En met het dunne horloge een perfecte combi:

6 likes

Sinds kort ook aangestoken met het horloge-virus. Mijn eerste ‘echte’ horloge is een FC geworden. Erg content mee, maar ik ben bang dat het niet de laatste is… klinkt jullie vast bekend in de oren ;-).

Heb dit al in een eigen topic geplaatst, maar was niet op de hoogte van dit topic ;-).

16 likes

Da’s een heule fraaie :+1:

1 like

Mooie combi Marcel :kissing::ok_hand:t3:
Al blij ik een grote fan van het aparte tweed bandje dat je laatst liet zien
:star_struck::heart_eyes::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik snap je helemaal. Het tweed bandje heb ik ook nog steeds klaar liggen en is ook een quick release, dus ze zijn snel (regelmatig) te verwisselen :wink:

1 like

Zag net dat bij Catawiki een FC Vintage Rally Healey LE is verkocht met als eindbod € 550 :ok_hand:
Iemand van hier?

Beetje aan het swappen. Nu met een nieuw Eulit perlit Baltic bandje. Fijn bandje!

7 likes

Lekker hoor!

1 like

10 likes

Beter met een zwarte band.

14 likes