Tja, die indices hè…
Ik zou er niet aan kunnen wennen
Serieus, hebben ze Comic Sans gebruikt als lettertype ofzo?
Nee, sorry, vind het niks.
Het is toch nog geen 1 april?
Ik vind het wel grappig als LE. Ik zou het zelf niet kopen, maar vind het leuk dat ze een keer iets echt anders doen ipv een net iets andere kleur wijzer zoals de meeste merken, want dan klagen we ook weer.
Tegelijkertijd besef ik nu pas dat een wijzerplaat zonder indices ook wel heel mooi zou zijn.
Nou jongens, wat is het toch stilletjes hier. Eergister kreeg ik deze slimline classics quartz binnen. Het typenummer is FC-220. Mn eerste FC, maar wat een heerlijke afwerking en prachtige werking in de wijzerplaat!
Vergis ik me? Het lijkt erop, dat hier op het forum langzaamaan wat meer waardering komt voor de horloges van FC!
Ik kan mijn enige FC in de collectie wel waarderen, draag 'm steeds vaker.
Heel eerlijk, waren ze altijd buiten mijn league. Nog steeds wel als je naar de manufactuur modellen kijkt.
Ik heb nu eenmaal een zelfbedachte harde limiet van €400,- per horloge. Daar viel deze met een heleboel mazzel en juiste timing net (maar dan ook nèt) in.
Over het algemeen zie ik sowieso dat een wat bredere smaak op dit forum meer gewoongoed is geworden. En dat is alleen maar goed.
Ik heb de mijne 2e hands gekocht op het HF maar het horloge was (en is) in vrijwel nieuwstaat. Was een behoorlijke kop van de listprijs af.
Een bijzonder fraai en bijzonder model.
Dank je wel Folkert
Ik heb het horloge inmiddels al een paar jaar maar de laatste tijd kwam hij steeds minder vaak de doos uit vanwege de leren band
Stond hem wel goed hoor maar ik ben gewoon geen fan van leren banden.
Nu ik er een ander bandje om heb gedaan ben ik weer helemaal blij

Wel een fraaie combinatie!
Daar gaat het om. Staat ook goed, zelf ga ik juist steeds meer leer dragen.
Hi, ik hoop dat ik het hier kan vragen. Jullie hebben veeeeel meer verstand hiervan dan ik. Ik heb dit horloge gezien. Ik vind hem heel mooi. Helaas geen boekjes, papieren en factuur meer aamwezig. Kunnen jullie mij vertellen of hij “echt” is? En mogelijk welk type uit welk jaar. Verkoper weet er ook niet super veel over. Is een geachenk geweest van jaren terug. Bedankt alvast voor jullie kennis!
Ik zie er niets vreemds aan, volgens mij is hij echt. Maar je weet niet hoe oud het horloge is en ook niet hoeveel het gedragen is en of het ooit onderhoud heeft gehad. FC-310 kaliber gebaseerd op Sellita SW200-1. Ze gaan nog steeds nieuw voor ruim over de 1000 euro over de toonbank maar FC’s zijn wel afschrijf kanonnen ondanks dat het in mijn ogen fraaie en prima horloges zijn. Kijk op Chrono24 voor vergelijkbare horloges om een idee te krijgen wat een goede koopprijs zou zijn, rekening houdend met het feit dat je helemaal geen gegevens hebt.
Kijk algemeen uit met horloges kopen op Marktplaats, Vinted etc. Ik koop ze liever op het HF hier in het blauwe gedeelte.
Ik heb zelf een FC en vind het een erg fijn horloge, op het HF van een gewaardeerd forumlid gekocht, dan weet je wat je kunt verwachten en heb je alle papieren, aankoop bon en originele doos er bij. Zie hierboven:
Hier zie je alle technische info:
(Frederique Constant - Classic Heartbeat Automatic FC-310MS5B6 - Halifax Watch Company)
De FC310 heet ook wel de Classics Heart Beat Automatic.
De versie die nu nog nieuw te koop is, heeft geprinte indices waar deze opgelegde indices heeft.
Ik ben geen kenner, maar ik zie geen gekke dingen. Ik kijk dan vooral naar de wijzers, de kwaliteit van de wijzerplaat en de strakheid van de geprinte letters.
Frederique Constant horloges zijn geen waardehoudende investeringsobjecten. De nieuwprijs van ver boven de 1000 euro zegt niets over de daadwerkelijke prijs die nieuw betaald is, of over de te verwachten verkoopwaarde/courantheid.
Mocht het horloge je aangeboden worden, dan vermoed ik dat het tussen de 400 en 600 euro zou moeten mogen kosten. Alles onder de 400 euro zou ik geen moment twijfelen mocht het ontwerp je aanstaan (ik hou zelf niet van romeinse cijfers bijv).
Alles boven de 600 euro moet het model je heel erg aanstaan of je de verkoper heel erg aardig vinden.
Bovenstaande is een mening overigens en geen hard feitenrelaas.
Ik kon het niet uitstaan dat ik het jaar niet kon vinden. Maar toch… Gevonden: 2018 is het introductiejaar, dus oud kan deze nooit zijn, bron:
YEAR
- 2018
FUNCTIONS
Hours
Minutes
Seconds
MOVEMENT
- Self Winding/Automatic
- Manufactured
- Swiss Made
CASE
- Round
- Stainless Steel
- Polished
- 40.00mm
GLASS
- Sapphire
WATER RESISTANCE
- 5.00atm / 50.00m / 165.00ft
BUCKLE
- Deployment Buckle
- Stainless Steel
STRAP
- Crocodile
- Black
Super bedankt allen! Zeer waardevolle info! De band is niet origineel denk ik?
Waarom niet? FC horloges worden op staal en op leer verkocht. Denk dat de binnenkant van de band uitsluitsel kan geven.