Frederique Constant van oprichter gekocht?

FC is een merk dat veel afschrijft en ( nagenoeg ) geen verzamelaarswaarde heeft.
Het model van de kast is ook nog eens een niet erg gewild model.
Als je 'm hebt gekocht omdat je 'm zelf mooi vindt dan heb je een nette deal toch ?
Als je 'm gekocht hebt voor de handel / voor doorverkoop dan moet je hopen dat je het betaalde bedrag er weer voor terug krijgt.

1 like

Ik zou ook zeggen dat het een goede prijs is voor een klokkie met een leuk verhaal. Mij bekruipt wel het gevoel dat je hier hebt geprobeerd van een 14-jarige een horloge te kopen voor een bonusprijs, terwijl je zelf dacht hier goud in handen te hebben. Ik zou dat in ieder geval niet teveel ventileren hier.

13 likes

:roll_eyes:

1 like

Lijkt me oplichting. Zo’n kind dat een horloge verkoopt voor wat je er maar voor wilt geven
En dan het verhaal over die vader die oprichter was
Nou ja, 185 euro is nog te overzien, al vind ik het veel geld voor een quartz van meer dan 30 jaar oud.

Batterij er uit halen en dertig jaar weg leggen, misschien dat er dan een bonus op komt, nu is dat helaas niet zo.

Gekopieerd uit Wikipedia: “The company was established in 1988 by Peter Stas and Aletta Stas-Bax, a married couple.”
Hebben die een zoon van 14, 15 jaar? Zou wel kunnen.
Toch heb ik m’n twijfels bij dit verhaal.
En dat horloge? Zeker geen topmodel van FC.

Edit: vraag aan @Jelle 700: heette die jongeman P-J?

Yess zo heten die :+1:t4: Zijn vader heten Pieter bas Bredius

Toch een leuk verhaal, wist niet dat dit merk pas sinds 1988 bestaat.

Dan zou zij 43 geweest zijn toen die jongen geboren is, zou kunnen, maar lijkt mij niet aannemelijk.

2 likes

Mooi verhaal maar onwaarschijnlijk. Horloge is ook een heel lastig model om te verkopen, klein, ovaal, verguld.

1 like

mja waarde zal rond de 100 euro zijn, gewoon lekker dragen, het blijft toch tientjes werk.
ook een niet courant model, dus je moet net iemand vinden die dit dan wel mooi zou vinden.

Tenzij t daaraan voldoet en Patek Philippe (Ellipse d’Or) op de wijzerplaat heeft staan valt het qua waarde inderdaad zwaar tegen.

Bijzonder verhaal, een 14 jarig joch die de horlogeboer is voor zijn vaders merk.
Agh ja, het is een mooi horloge. Wat de gek er voor geeft mocht je het door willen verkopen. Denk zelf dat je rond de 150-250 euro kan rekenen. Wie weet

Precies dit. Een beetje goor