Frederique Constant van oprichter gekocht?

Hoi allemaal! Ik ben nieuw in de horloge wereld en op dit forum. Afgelopen week ben ik via via bij een adres in Amsterdam uitgekomen. Een grachtenpand van minstens 5 verdiepingen, hier heb ik van een 14/15 jarige jongen een Splinternieuwe Frederique Constant gekocht uit 1990, het is een Quartz horloge met de Garantie kaart, Doos en zelfs het folie er nog op.

De vader van deze jongen is een van de oprichters van dit merk geweest en is na een aantal jaar uitgekocht. Ik heb zijn visite kaartje er nog bij :slight_smile: destijds heeft die een collectie horloges meegenomen die die nooit meer heeft aangeraakt en zijn zoon nu aan het verkopen was.

Hij had er een brochure bij (Was heel oud) met hier op het horloge + modelnummer te zien. Alleen online is er nergens iets over terug te vinden.

Heeft iemand enig idee wat dit horloge voor waarde heeft en of dit iets bijzonders kan zijn?

2 likes

Nee, enkel emotionele waarde

2 likes

Quartz, dus weinig. FC schrijft over de hele linie nogal af.

2 likes

!

1 like

Ik begrijp dat je het net gekocht hebt? Dan lijkt me de waarde voor jou dat wat je betaald hebt?

5 likes

Het leek erop alsof deze jongen zomaar vaders horloges mocht verkopen en geen kennis had van de daadwerkelijke waarde.

Ik vind het een leuk horloge, maar helaas is een FC geen echte klapper wat betreft de prijs. Persoonlijk zou ik er niet al teveel voor over hebben.

1 like

Maar jij ook niet, blijkbaar? Maakt mij niet uit maar dan vind ik het wel interessant hoe de verkoopprijs tot stand is gekomen. Hoeveel heb je er voor betaald?

3 likes

Wat is het modelnummer?

Doet je afvragen wie wie hier nu in het ootje aan het nemen denkt te zijn.

3 likes

FC-220E55 Gents

1 like

En jij dacht dat natuurlijk dat je een bodemprijs had betaald voor een uniek en veel gezocht horloge, misschien wel duizenden euro’s winst.

Helaas pindakaas. Vader en zoon staan nog te juichen denk ik :sweat_smile:

2 likes

Was het opRichter of opLichter :joy::grinning:

7 likes

Oprichter :slight_smile: staat er toch

185,- voor een nieuwe FC die 30 jaar oud is

185,- ik kwam zelf met de prijs… :slight_smile: het was “Bieden”

Dat valt gelukkig nog mee. Heel veel meer dan 500,- gaat ie niet opbrengen verwacht ik.

500 Euro bedoel je?! :open_mouth: :grin: Dat lijkt me sterk.

1 like

Dat is nog een prijs die te overzien is in dit geval, denk ik. Het is leuk dat het een complete set is, maar een quartz FC van 30 jaar oud met zo’n model is niet het meest gezochte type horloge. Ik betwijfel of je er meer voor kan krijgen, maar als je net een of andere liefhebber treft, wie weet. Het blijft een “wat de gek er voor geeft” situatie.

2 likes

Gloednieuwe FC’s met mooiere plaat en (soms) stalen band en dit quartz caliber gaan retail voor 500 eur. En we weten allemaal hoe de waarde bij FC zakt zodra je de deur uit gestapt bent. Ik zou zeggen, 250 eur vragen en blij zijn dat je je aankoopbedrag terug krijgt. (als het voor de handel is.)

2 likes