Frederique Constant van oprichter gekocht?

Hoi allemaal! Ik ben nieuw in de horloge wereld en op dit forum. Afgelopen week ben ik via via bij een adres in Amsterdam uitgekomen. Een grachtenpand van minstens 5 verdiepingen, hier heb ik van een 14/15 jarige jongen een Splinternieuwe Frederique Constant gekocht uit 1990, het is een Quartz horloge met de Garantie kaart, Doos en zelfs het folie er nog op.

De vader van deze jongen is een van de oprichters van dit merk geweest en is na een aantal jaar uitgekocht. Ik heb zijn visite kaartje er nog bij :slight_smile: destijds heeft die een collectie horloges meegenomen die die nooit meer heeft aangeraakt en zijn zoon nu aan het verkopen was.

Hij had er een brochure bij (Was heel oud) met hier op het horloge + modelnummer te zien. Alleen online is er nergens iets over terug te vinden.

Heeft iemand enig idee wat dit horloge voor waarde heeft en of dit iets bijzonders kan zijn?

2 likes

Nee, enkel emotionele waarde

2 likes

Quartz, dus weinig. FC schrijft over de hele linie nogal af.

2 likes

!

1 like

Ik begrijp dat je het net gekocht hebt? Dan lijkt me de waarde voor jou dat wat je betaald hebt?

5 likes

Het leek erop alsof deze jongen zomaar vaders horloges mocht verkopen en geen kennis had van de daadwerkelijke waarde.

Ik vind het een leuk horloge, maar helaas is een FC geen echte klapper wat betreft de prijs. Persoonlijk zou ik er niet al teveel voor over hebben.

1 like

Maar jij ook niet, blijkbaar? Maakt mij niet uit maar dan vind ik het wel interessant hoe de verkoopprijs tot stand is gekomen. Hoeveel heb je er voor betaald?

3 likes

Wat is het modelnummer?

Doet je afvragen wie wie hier nu in het ootje aan het nemen denkt te zijn.

3 likes

FC-220E55 Gents

1 like

En jij dacht dat natuurlijk dat je een bodemprijs had betaald voor een uniek en veel gezocht horloge, misschien wel duizenden euro’s winst.

Helaas pindakaas. Vader en zoon staan nog te juichen denk ik :sweat_smile:

2 likes