Frédérique Constant wins "Watch of the Year Award 2005

Even wat geknipt en geplakt uit de nieuwsbrief zie ik zojuist ontving:

June the 4th Noordwijk, the Netherlands - We are very proud to announce that Frédérique Constant Genève has won the title “Watch of the Year 2005” in the class up to € 3000. The title was given to Frédérique Constant Heart Beat Manufacture Caliber FC-910.

The prize winners were announced during the annual “Horloge Gala” which was held at the prestigious “Huis ter Duin” Hotel in Noordwijk situated on the Dutch coast.

Ik wist hier helemaal niets van! Hier op de lijst ook niemand over gehoord. Wie waren er eigenlijk op het feestje van ???. Wie zit hier eigenlijk achter? En zo roept het stukje nog veel meer vragen op.

Gerwin

Is dat gala niet van dat prive-achtige blad “horloges” van die jongen die in de LPF zat? Kan even niet op z’n naam komen… Lees dat blad ook niet meer trouwens. Meer prive- dan horloge-informatie is mijn mening…

Komt 'ie:

dit jaar was het een Jubileum, want dit jaar werd ‘Horloge van het jaar’ voor de 5e keer gehouden. De jury dit jaar bestond uit:

  • David Bijlsma
  • Jan des Bouvries
  • Monique Collignon
  • Anton Gaemers
  • Herman Heinsbroek (bedoelde je deze LPF’er misschien?)
  • Machiel Kalf
  • Ed Nijpels
  • Harry Wijnschenk
  • Ron Wooter

Er waren 8 categorieën, ik zal meteen de winnaars erij zetten:

Categorie 1- tot €3.000,-
Frederique Constant Heart Beat staal

Categorie 2- tot €10.000,-
Girard-Perregaux Sea Hawk II Pro Titanium

Categorie 3- tot €35.000,-
Rolex Cosmograph Daytona witgoud

Categorie 4- boven €35.000,-
A. Lange&Söhne Double Split Chronograph platina

Categorie- Design Dames
Breguet Lady Tourbillon witgoud met diamanten

Categorie- Design Heren
Cartier Santos 100 staal/goud

Categorie- Techniek
Jaeger- LeCoultre Gyrotourbillon 1

Eervolle vermelding
IWC Portuguese Tourbillon

Groeten,

Jaap-Wim :slight_smile:

Ik ben heen geweest naar het Gala en het was erg leuk. Allemaal horlogegekken. Tussen de gangen van het Galadinner werden de prijzen uitgereikt.

Organisator was het magazine Horloges.

Sommie

Nee ik bedoelde dus Wijnschenk. Bedankt voor de info. Er zit helaas qua budget geen limited tussen :smiley:

Gezien het feit dat het van zo’n prut-blad komt, vrij nietszeggend eigenlijk. Feit blijft dat Frédérique Constant best een mooi merk is waar we als Nederlanders wel een beetje trots op kunnen zijn.

Niels