Frederique Constant

Sinds enige jaren ben ik in het bezit van een Frederique Constant fc 303/fc310x3a5/3a6 automaat.
Ik vermoed dat hij dateert uit de jaren '90. Het gaat hier om een speciale editie Want het Rover logo is afgebeeld op de wijzerplaat. Ooit had ik contact met iemand die de merchandise deed voor dit automerk. Zoals gezegd gaat het om een automaat met een grijsblauwe wijzerplaat, een roestvrij stalen kast en band. Volgens de achterzijde is hij waterresistant tot 6 atm. Op de clip staat het FC logo in goudkleur. De achterzijde van het horloge is doorzichtig.
De diameter van de kast is 36 mm en de band is 18 mm breed
Wie kan mij meer vertellen over dit klokje en wat is het ongeveer waard?

2 likes

Daar gaan we weer :smirk:
Gewoon juwelier binnenlopen, het is morgen gewoon zaterdag. Wel even laten hier he, wat het nu waard is

Waarschijnlijk geen ene r… .

.
.
Veel plezier ervan.

Dit is niet echt passend in het huidige modebeeld - en evenmin een gezochte “look” bij liefhebbers.

Dat gekoketteer met Britse automerken is waarschijnlijk ook vooral ingegeven door wie het meeste wil(de) betalen aan meneer Stas. In recentere jaren was het vooral Austin-Healey wat de FC-wijzerplaten nog wel 's wilde verstoren. :smile:

Veel meer dan een paar honderd ga je er nergens voor krijgen vrees ik.

Gefeliciteerd! Uw bent de eerste met een taxatievraag deze maand. Als blijk van waardering zal ik u uw eerste “first like badge” toekennen!

€ 4,95

1 like

Wow, ik ben diep geraakt door de warme welkomst boodschappen op dit forum. Dank voor uw feedback, daar heb ik wat aan. De enige serieuze was van PeterLC.

1 like

Welnee, alle reacties waren en zijn serieus.
Lees eens rond, gebruik de zoekfunctie (hoeveel, waard) en je ontdekt dat velen hier wat moedeloos worden van nieuw ingeschrevenen die in een eerste post uit zijn op de waarde van een horloge, niet de moeite nemen zich even fatsoenlijk voor te stellen en vervolgens ook meestal nooit meer iets van zich laten horen.

Ik begrijp dat velen moe zijn van dit soort “taxatie” topics, maar ik zelf nog veel moeier van altijd dezelfde, denigrerende, voorspelbare reacties. Wij weten het antwoord, de TS niet. Bedankt, PeterLC, voor de serieuze reactie. De tijden en de mode zijn veranderd, Rover bestaat niet meer en FC is nu van Citizen :wink: Een “paar” honderd lijkt me hoog.

4 likes

Ben daar ook tegenaan gelopen; afzeiken lijkt de norm hier…

Op Catawiki 280,–

het lijkt mij niet een model dat heel goed verkoopt in deze tijd. Daarnaast is FC qua afschrijven vrij fors. Het is waard wat iemand er voor biedt, als iemand ervoor biedt. Ik zeg lekker houden

We zijn al 5 jaar verder met dit topic

2 likes

ow huh, haha mijn fout

1 like

Ben benieuwd waar deze prachtige FC nu huist.

1 like

Coldplay heeft hem even uit het stof getrokken :slightly_smiling_face:

1 like

Ik niet :joy:

2 likes

Ik probeerde sarcastisch te zijn, missie niet geslaagd. Zeker niet mijn smaak horloge.

1 like

Ik had hem wel door hoor, ik had er misschien ‘ook’ tussen moeten zetten maar ik merk dat ik mijn posts niet meer kan editten?

2 likes